ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نارضایتی کارگران ایرانی از میزان دستمزد سال ۱۳۹۵»

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان اگر دستمزد کارگران عادلانه پرداخت شود، خرید آنان نیز افزایش یافته و به دنبال آن «شاهد رونق تولید خواهیم بود».

اصغر برشان، دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان می‌گوید کارگران از میزان دستمزد تعیین شده برای سال ۱۳۹۵ «راضی نیستند»، زیرا این دستمزد «جوابگوی مخارج زندگی نیست».

برشان، یکشنبه ۲۳ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که حداقل دستمزد ماهانه «عادلانه» برای کارگران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان باید باشد.

شورای عالی کار هفته گذشته حداقل دستمزد کارگران را برای سال آینده ۸۱۱ هزار تومان تعیین کرد.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان «حدود ۷۰ درصد جامعه کشور اعم از کارگران و کارمندان طبقه مزدبگیران تلقی می‌شوند و اگر دستمزد و مزایای ماهانه آنان عادلانه پرداخت شود، خرید آنان نیز افزایش یافته و به دنبال آن شاهد رونق تولید خواهیم بود».

دستمزد ۱۳ میلیون کارگر در ایران در حالی ۸۱۱ هزار تومان تعیین شده که بر پایه اعلام مرکز آمار ایران هزینه ماهیانه یک خانوار شهری چهار نفره بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزارتومان است.

فعالان کارگری نیز می‌گویند که هزینه ماهانه سبد معیشت خانوارهای کارگری ماهانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بر همین اساس شکاف زیادی بین دستمزد و هزینه‌های خانوارهای کارگری وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.