ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده‌های روحانی و دورنمای اقتصادی سال جدید

ایرج ادیب‌زاده - با توجه به بازار نفت و شرایط کنونی وضعیت اقتصادی ایران به ویژه پس از برجام آیا وعده‌های روحانی برای رفاه بیشتر در سال ۱۳۹۵ قابل تحقق‌ خواهند بود؟

درآستانه نوروز و سال تازه، حسن روحانی به مردم ایران نوید بهبود شرایط اقتصادی و رفاه عمومی را داد. این در حالی است که دولت به درآمدهای نفتی ایران پس از اجرایی شدن برجام و کاهش ظاهری تحریم‌ها چشم دوخته هر چند سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد.

وضعیت بازار نفتی ایران و یافتن مشتریان تازه مبهم است.

به مشکلات پیش‌روی دولت روحانی باید واکنش‌های هشدارآمیز فرانسه، بریتانیا، آلمان و آمریکا نسبت به آزمایش‌های موشکی سپاه و احتمال وضع تحریم‌های جدید را افزود. به این ترتیب آیا انجام وعده‌های او چشم‌انداز قابل تصوری دارد؟

در بررسی این وضعیت رادیو زمانه پرسش‌هایی را با شاهین فاطمی و حسن منصور، دو کارشناس اقتصادی و بازار نفت در میان می‌گذارد.

• با توجه به شرایط کنونی وضعیت اقتصادی ایران به ویژه پس از برجام آیا وعده‌های روحانی قابل تحقق‌اند؟

• چشم انداز سال ۱۳۹۵ راچگونه ارزیابی می‌کنید؟

• آیا جمهوری اسلامی تاکنون موفق شده از شرایط جدید- پس از اجرایی شدن برجام - برای جلب مشتری بهره گیرد؟

• هفته ییش قرارداد جدید و هنوز محرمانه‌ای بین ایران و شرکت نفتی فرانسوی توتال در پاریس امضا شد. در مورد فروش نفت ایران و نیز توسعه و تولید میدان نفتی آزادگان که هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چه پیش‌بینی می‌کنید؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    این آخوند هم همانند دیگر مهره های حکومت گر آخوندی با گول زدن ها و زبان بازی های هدفمند برای امیدوار کردن تهی جمجمه گان و بیسوادانی که هنوز به ماهیت و سرشت و خلق و خوی شیطانی و ضد انسانی آخوندها بعد از گذشت سی و چند سال حکومت استبدادی امپریالیستی هنوز واقف نیستند و شاید آن چیزی که لازمه لحظه ای فکرکردن در وجودشان ندارند. حکومت و حکومت گرانی که مسبب خسارات هزاران میلیارد دلاری و کشتار مردم ایرانی و خفقان و استبداد هستند وعده آینده روشن به ساده لوحان وطنی و پای منبرنشینی مشتاقان میدهند که در حقیقت گره گشای اقتصادی کشورهای امپریالیستی غرب و شرق هستند.