ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لشگر‌کشی سپاه برای سرکوب عرصه مجازی

فعالیت‌ سپاه در فضای مجازی افزایش یافته و فرماندهان نظامی «گردان‌های مجازی» را به منظور سرکوب فعالان اینترنتی و حمله به سایت‌های غیر همسو با جمهوری اسلامی سازماندهی می‌کنند .

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ۲۵۰۰ وب‌سایت دارد و به دنبال سازماندهی «گردان‌های سایبری در پایگاه بسیج» است.

۲۵ گردان سپاه سایبری در تهران فعال هستند. فرمانده سپاه تهران می‌گوید که هر پایگاه بسیج دست‌کم یک قرارگاه مجازی خواهد داشت.

«وب‌سایت قسم»، «سامانه متمرکز فضای مجازی سپاه تهران بزرگ» صبح سه‌شنبه ۲۵ اسفند گزارش داد که ۲۵۰۰ وب‌سایت وابسته به پایگاه‌های بسیج در ایران فعالیت می‌کنند.

منصور امینی جانشین فرمانده قرارگاه مجازی سپاه پاسداران در مراسمی که به منظور تجلیل از فعالان سایبری سپاه برگزار شد، از سازماندهی پایگاه‌های سایبری سپاه در تهران خبر داد و گفت: «گردان‌های سایبری سپاه تهران مانند گردان‌های عاشورا سازماندهی شده‌اند».

او شکل‌گیری گردان‌های سایبری را بر اساس آنچه که «جنگ نرم» نامید، دانست و گفت: «امروز در هر ناحیه بسیج مقاومت تهران حداقل یک گردان سایبری تشکیل شده است. گردان‌های سایبری نسبت به گردان‌های عاشورا و گردان‌های نظامی از حیث حضور و سازماندهی کمتر نیستند و در برخی از نواحی مقاومت بیش از یک گردان سایبری وجود دارد.»

امینی فعالیت سپاه پاسداران در عرصه مجازی را «جهادی» دانست و گفت که «فعالیت بسیجیان در شبکه‌های مجازی تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دارد.»

به گفته جانشین قرارگاه مجازی سپاه پاسداران تهران، خبرگزاری «بسیج پرس» به عنوان خبرگزاری رسمی سپاه پاسداران بیش از ۲۵۰۰ خبرنگار دارد.

لشگرکشی برای سرکوب‌ فضای مجازی

محسن کاظمینی فرمانده سپاه تهران هم از فعالان سپاه سایبری خواست که «همانند دوران جنگ دریا دل باشند» و با استفاده از ابزارهای فضای مجازی به دشمن «هجمه» کنند. او فضای مجازی را «خاکریزهای عملیاتی» دانست و گفت: «باید یک پایگاه ویژه فضای مجازی در هر ناحیه [بسیج] ایجاد شود».

کاظمینی از فعالیت ۲۵ گردان سایبری سپاه در تهران خبر داد و گفت: «ما از گردان‌های فضای مجازی توقع عملیات‌هایی مانند فتح المبین و بیت المقدس (نام دو عملیات نیروهای نظامی ایران در جنگ هشت ساله با عراق) را داریم».

پایگاه سایبری سپاه پاسداران یک دهه پیش آغاز به کار کرد و فعالیت‌های آن بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ افزایش یافت. یدالله جوانی رئیس پیشین دفتر سیاسی سپاه پاسداران فروردین ۱۳۹۰، مدعی شد که «سپاه ایران پنجمین ارتش سایبری جهان را سازماندهی کرده است.»

فرمانده سابق سپاه تهران چهار سال قبل از فعالیت «تنها دو مرکز جنگ سایبری وابسته به سپاه پاسداران» خبر داده بود. مقام‌های نظامی ایران اعلام کردند که فعالیت این ارتش تنها به منظور «مقابله با دشمن» است، اما نهادهای حقوق بشری، منتقدان جمهوری اسلامی ایران و برخی از نهادهای بین‌المللی گزارش‌های متعددی از فعالیت تخریبی مراکز سایبری سپاه پاسداران در یک دهه گذشته منتشر کرده‌اند.

سپاه پاسداران همچنین در یک دهه گذشته فعالیت رسانه‌ای خود را نیز افزایش داده است. علاوه بر «بسیج پرس» به عنوان خبرگزاری رسمی سپاه پاسداران، خبرگزاری‌های فارس، تسنیم و نسیم نیز رابطه نزدیکی با سپاه دارند و توسط نیروهای همسو با این نهاد اداره می‌شوند.

همچنین روزنامه جوان زیر نظر اداره سیاسی سپاه پاسداران منتشر می‌شود. به‌رغم تکذیب روابط عمومی سپاه پاسداران، شبکه تلویزیونی افق به عنوان شبکه اختصاصی این نهاد بیش از یک‌سال است که فعالیت می‌کند.

قرارگاه سایبری سپاه پاسداران نقش پررنگی در شناسایی و بازداشت فعالان عرصه مجازی دارد. در چند سال گذشته گزارش‌های متعددی از «شناسایی و بازداشت فعالان فضای مجازی» در شهرهای مختلف ایران توسط سپاه پاسداران منتشر شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نجمه

    بی شرفها

  • حسین

    هیچ کاری نمی تون بکنن. سپاه مثل داستان موسی و فرعون از داخل بیت رهبری او را پایین خواهد کشید.

  • حمید

    کاظمینی از فعالیت ۲۵ گردان سایبری سپاه در تهران خبر داد و گفت: «ما از گردان‌های فضای مجازی توقع عملیات‌هایی مانند فتح المبین و بیت المقدس (نام دو عملیات نیروهای نظامی ایران در جنگ هشت ساله با عراق) را داریم». و ثمره آن عملیات چه بود؟ شکست جنگ در فضای خونین دشمنی با همسایه خود و خودکشی خمینی در فضای زهرین جام خود و وضع کنونی عراق در فضای آغشته به نابودی خود! حال  ۸ سال دیگر صبر لازم است تا حاصل توقعات از گردانهای فضای مجازی سپاه مشخص شود! پس بگرد تا بگردیم! ایول!

  • حقیقتگو

    ای بابا پاسدارها چقدر نامردی می کنید تازه از رای دادن مهره هاتون به خونه هاشون برگشتن لاقل یک دو هفته به اینها مشتاقان ادامه استبدادگری و خفقانتون مهلت آجیل و شیرینی خریدن میدادید که خوشحال باشند که چه حرکت تاریخی انجام دادن.