ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۲۵۰ نفر در آنگولا بر اثر بیماری تب زرد

بر اساس آمار چندین مقام و نهاد مربوط به بهداشت عمومی، از پایان ماه فوریه تاکنون دست‌کم ۲۵۰ نفر در آنگولا بر بر اثر شیوع بیماری تب زرد جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمار چندین مقام و نهاد مربوط به بهداشت عمومی، از پایان ماه فوریه تاکنون دست‌کم ۲۵۰ نفر در آنگولا بر بر اثر شیوع بیماری تب زرد جان خود را از دست داده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۵ اسفند یک سخنگوی وزارت بهداشت آنگولا گفت از روز شنبه گذشته تا دوشنبه، ۷۶ مورد مظنون به بیماری تب زرد ثبت شد و ۱۰ نفر نیز در این رابطه جان باخته‌اند.

او از آمار کلی درگذشتگان بر اثر این بیماری جزئیاتی ارائه نکرد.

در روز ۸ مارس / ۱۸ اسفند، سازمان بهداشت جهانی از مرگ ۲۵۰ نفر از اواخر ماه دسامبر در آنگولا خبر داد، در حالی که انتقادها از وضعیت اسفناک نظام بهداشتی در این کشور و عدم تأمین مالی برای مبارزه با این بیماری بلند شده است.

به‌گفته متوس کامپوس، مدیر بیمارستان اطفال در لواندا، پایتخت آنگولا، آمار واقعی حتی می‌تواند از این هم بیشتر باشد، چرا که در این بیمارستان تنها در روز دوشنبه ۲۷ کودک بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌‌اند.

دکتر کامپوس گفت: «هر روز حدود ۹۰۰ بیمار خود را به بیمارستان معرفی می‌کنند و منابع انسانی کافی برای رسیدگی به آن‌ها وجود ندارد.»

تب زرد نوعی بیماری حاد ویروسی است و نشانه‌های آن تب، لرز، از دست دادن اشتها، تهوع، دردهای ماهیچه‌ای به‌ویژه در پشت و سردرد است. این دردها ممکن است در ابتدا رفع شوند اما با گذشت یک روز دردهای شکمی رخ می‌دهند و آسیب‌های کلیوی سبب بروز زردی پوست می‌شود و خطر خونریزی و مشکلات کلیوی نیز افزایش می‌یابد.

عامل این بیماری ویروس تب زرد است که توسط نیش پشه ماده منتقل می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.