ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«واو»: تولید کتاب گویا بدون سرمایه

حرکت تازه‌ای در عرصه نشر کتاب اتفاق افتاده : کمپین «واو» برای تولید کتاب‌ گویا با مشارکت پدیدآورندگان اثر و کسانی که استودیوهای حرفه‌ای و خانگی ضبط صدا دارند.

در روزهای پایانی سال حرکت تازه‌ای در عرصه نشر کتاب اتفاق افتاده است: کمپین «واو» برای تولید کتاب‌های گویا با مشارکت نویسندگان، شاعران، گویندگان، پادکست‌سازان و کسانی که استودیوهای حرفه‌ای و خانگی ضبط صدا دارند.

دعوت گروهی از شخصیت‌های فرهنگی برای مشارکت در تولید کتاب گویا

مانی هاشمیان، مدیر مؤسسه فرهنگ و هنر «رها فیلم» و مؤسسه «واو» مدیریت کمپین تولید کتاب گویا را به عهده دارد. او می‌گوید: «در "واو" فرايند توليد كتاب گویا به سادگی انجام می‌شود و هر كس بسته به شرايط، می‌تواند اوقات آزاد خود را به تولید كتاب گويا اختصاص دهد.»

در «واو» ناشران کتاب، نویسندگان (مؤلفان و مترجمان)، گویندگان، استودیوهای صدابرداری و مدیران تولید با هم مرتبط می‌شوند تا با مشارکت هم کتاب‌های گویا تولید و منتشر شوند. قرار است که در بستر «واو» هر یک از عوامل تولید از فروش محصول نهایی سهمی داشته باشند.

۳۰ درصد از قیمت فروش کتاب گویا برای پدیدآورندگان اثر در نظر گرفته شده است. «واو» می‌گوید یک حرکت شهروندی‌ست، اما از طرف دیگر نه تنها برخلاف کمپین‌های مشابه شهروندی از یک سویه انتفاعی برخوردار است، بلکه شرط مشارکت در این حرکت این است که پدیدآورنده اثر از وزارت ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده باشد.

«واو» در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و بازتاب نسبتاً خوبی هم داشته است، از پدیدآورندگان خواسته است در تولید کتاب گویا مشارکت کنند. در این ویدیو برخی از شحصیت‌های فرهنگی مانند خسرو خسروشاهی، بهرام زند، ژیلا اشکان، ع. پاشایی، حافظ موسوی، حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور، محمد علی سجادی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، ژرژ پطروسی، سارا محمدی اردهالی و زهره شکوفنده از کسانی که می‌توانند در تولید یک کتاب صوتی مشارکت کنند دعوت می‌کنند به کمپین «واو» بپیوندند. در این دعوت صمیمانه، از پیش‌شرط دریافت مجوز از وزارت ارشاد اسلامی و جنبه انتفاعی «واو» حرفی در میان نمی‌آید.

مانی هاشمیان می‌گوید هدف از راه‌اندازی کمپین واو «فرهنگسازی در زمینه همکاری مشارکتی در امر تولید فرهنگی و ترویج فرهنگ شنیدن کتاب صوتی» است.

پدیدآورندگان یک اثر می‌بایست در سایت «واو» ثبت نام کنند، اثری را که از وزارت ارشاد اسلامی مجوز انتشار دارد، پیشنهاد دهند و نمونه صدای خود را ارائه دهند. سپس قراردادی بین مدیر تولید «واو» و پدیدآورنده منعقد می‌شود. پس از تولید هم کتاب گویا در اپلیکیشن «واو» عرضه می‌شود. از پدیدآورنده انتظار می‌رود برای تبلیغ اثرش در شبکه‌های اجتماعی کوشش کند.

۳/۴ درصد آثاری که در جهان منتشر می‌شوند کتاب گویا هستند. در کشورهای غربی کتاب گویا با گویندگان حرفه‌ای تولید می‌شود و معمولاً کتاب‌های پرفروش را به عنوان کتاب گویا انتخاب می‌کنند.علاوه بر این، در بسترهای شهروندی، بدون هیچگونه محدودیتی کتاب‌های گویای رایگان هم با مشارکت شهروندان تولید می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    http://taghato.net/article/28995