ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس خبرگان را تأیید کرد

در حالی که تأیید نتایج انتخابات هفتم اسفندماه توسط شورای نگهبان با تأخیر روبه‌رو شده بود سرانجام این شورا صحت انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان را تأیید کرد.

در حالی که تأیید نتایج انتخابات هفتم اسفندماه توسط شورای نگهبان با تأخیر روبه‌رو شده بود سرانجام این شورا صحت انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان را تأیید کرد.

شورای نگهبان روز پنج‌شنبه ۲۷ اسفند در نامه‌ای به وزارت کشور انتخابات مجلس خبرگان ۳۱ حوزه کشوری را تأیید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور روز شنبه ۲۲ اسفندماه از شورای نگهبان خواسته بود تا «هر چه سریع‌تر» نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تأیید کند.

او گفته بود: «در چند حوزه مردم دچار نگرانی هستند٬ لذا شورای نگهبان هرچه سریع‌تر نظر خود را اعلام کند تا نشاط مردم بیشتر شود.»

تا پیش از تأیید نتایج انتخابات خبرگان برخی شایعات درباره تغییر در ترکیب نامزدهای پیروز پخش شده بود که بر مبنای آن چهره‌هایی از اصولگرایانی که رأی نیاورده‌اند بتوانند دوباره به مجلس خبرگان راه پیدا کنند.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۸۰۱ تن کاندیدا شده بودند که شورای نگهبان تنها صلاحیت ۱۶۱ تن را تأیید کرد.

این مجلس که دارای ۸۸ کرسی است، دوره جدید خود را از چهارم خرداد ۱۳۹۵ آغاز می‌کند. وظیفه اصلی مجلس خبرگان انتخابات رهبر جمهوری اسلامی و نظارت بر کار اوست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.