ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سر اندازیم

جشن آغاز بهار است و

جشن آغاز بهار است و شعر و موسیقی و رقص نوروزی به راه است. گروه موسیقی «شنو» در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت؛ هدف «شنو» ارائه تنظیم‌های خلاق در حوزه موسیقی اقوام است.

«نوروز بایرامی» به ترکی همان «عید نوروز» است که بسیاری از ترک‌های ساکن فلات ایران، آناتولی و آسیای میانه آن را جشن می‌گیرند. یک روز پیش از آغاز بهار ۱۳۹۵ خیابان استقلال شهر استانبول، جایی که بسیاری از گردشگران از ملیت‌های مختلف جمع می‌شوند و با نوازندگان خیابانی می‌خوانند و می‌رقصند و می‌نوشند، مورد حمله انتحاری گروه «دولت اسلامی» (داعش) قرار گرفت.

«استقلال» جایی است که در نبود آزادی‌های کافی برای شادی خیابانی در ایران، محل جمع شدن گردشگران ایرانی‌ست که به همراه نوازندگان به فارسی می‌خوانند. استقلال همچنین خیابانی است که کردها روز نوروز در آنجا راه‌پیمایی می‌کنند و ضمن شادی برای سال نو، حقوق خود را به‌عنوان یک اقلیت قومی مطالبه می‌کنند.

گردشگران ایرانی همراه با نوازندگان خیابانی در «استقلال» آواز می‌خوانند:

بمب‌گذار انتحاری روز شنبه در استانبول یک گروه ۱۴ نفره از گردشگران اسرائیلی را هدف قرار داده بود. از آنها دو نفر اسراییلی-آمریکایی تا کنون کشته شدند. یک مرد ایرانی نیز که به همراه خانواده‌اش در لحظه انفجار در کنار اسراییلی‌ها بوده، کشته شده و همسر و کودکش در میان زخمی‌ها هستند.

حساب توئیتر منتسب به گروه «دولت اسلامی» پس از حمله انتحاری روز شنبه، «استقلال» را خیابان «پر از گناه» خواند. نوازندگان و خوانندگان خیابان استقلال استانبول شعاری دارند؛ آن‌ها می‌گویند «سوکاکا حیات وار» (در خیابان زندگی هست). خیابان استقلال استانبول هنوز بسته است و تحقیقات پلیس ادامه دارد اما در خیابانی که «زندگی در آن همیشه ادامه دارد» به‌زودی همه نوازنده‌ها باز خواهند گشت و روز اول بهار را جشن می‌گیرند.

گروه موسیقی «نور در بابل» ترانه عاشقانه «هینخ یافا» را به زبان عبری یهودیان سفاردی، در خیابان «استقلال» استانبول می‌خواند؛ این ترانه داستان کسی است که در خیابان‌های شهری پر از نگهبانان نظامی، به دنبال معشوقش می‌گردد:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ahmad

    افرین بر انتخاب موزیک ھا ،عا لی،زیبا،دلنشین،با احترام خدمت ھنرمند yafa