ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک تبعه ایران و سه تبعه اسرائیل در میان کشته شدگان انفجار استانبول

دور گولد، مدیر کل وزارت امور خارجه اسرائیل، در پی کشته شدن سه تبعه این کشور در استانبول، یکشنبه ۲۰ مارس به ترکیه سفر خواهد کرد.

یک تبعه ایرانی به نام علیرضا رزم‌خواه و سه تبعه اسرائیل در میان کشته شدگان حادثه انفجار انتحاری در خیابان استقلال در استانبول هستند.

به گزارش سایت خبری حریت، در انفجاری که شنبه ۲۹ اسفند / ۱۹ مارس در خیابان استقلال در نزدیکی میدان تقسیم استانبول اتفاق افتاد، پنج تن کشته شدند. تمام کشته شدگان اتباع خارجی بودند.

یک کودک یک سال و نیمه به نام دیانا رزم‌خواه به همراه مادرش در میان ۳۹ تن از زخمی شدگان هستند. یک زن ۶۱ ساله ایرانی به نام ژیلا شریعت اعلایی نیز زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته است. حال عمومی این زخمیان «خوب» گزارش شده است.

گفته می‌شود محل انفجار سه‌ونیم کیلومتر با محل اقامت محمدجواد ظریف و هیأت ایرانی حاضر در استانبول فاصله دارد.

دور گولد، مدیر کل وزارت امور خارجه اسرائیل، در پی کشته شدن سه تبعه این کشور در استانبول، یکشنبه ۲۰ مارس به ترکیه سفر خواهد کرد. این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه اسرائیل به ترکیه از سال ۲۰۱۰ و آغاز تیره شدن روابط دو کشور است.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. مقامات ترکیه، حزب کارگران کردستان و یا داعش را مسئول این عملیات انتحاری می‌دانند.

در روز یکشنبه گذشته در یک انفجار انتحاری در آنکارا ۳۷ نفر کشته شدند. گروه بازهای آزادی کردستان (TAK)، که یک جریان تندروی انشعابی از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را برعهده گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    گروه بازهای کردستان تاسیس شده گروه بازهای اروپائی هایی فاشیست و روس های و اسرائیلی های فاشیست است !!کسانی که با کشتن مردم بیگناه و غیر مقصر در صدد تجزیه کشورها و برپائی حکومتگری گماشته وار امپریالیستی هستند چنین رفتار می کنند وگرنه تمامی قوم هائی و قبیله هائی گوناگونی که در این کشورهای سالهای سال با هم و کنار هم زندگی می کنند بی دلیل دچار مرض خوارش نژادی و قومی نمیشوند و از خارج آمپول نفاق پرستی و بمبگذاری به آنها تزریق میشود.