ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اگر جنگی هم نباشد

«اگر جنگی هم نباشد»، نوشته امیر رضا بیگدلی، مجموعه‌ای از یازده داستان کوتاه در بستر زندگی روزانه انسان‌های عادی، با فراز و نشیب‌هایی از جنس زندگی اتفاق می‌افتد.

«اگر جنگی هم نباشد»، نوشته امیر رضا بیگدلی، مجموعه‌ای از یازده داستان کوتاه در بستر زندگی روزانه انسان‌های عادی، با فراز و نشیب‌هایی از جنس زندگی اتفاق می‌افتد.

داستان‌هایی که در این مجموعه گرد آمده‌اند عبارت‌اند از: «من دوستم با لیدا»، «اگر جنگی هم نباشد»، «آدامس»، «آقای ایرانی کجاست؟»، «می‌خواهد چیزی به من بگوید»، «همسایه واحد چهار»، «دست و بالمان خالی‌ست» و مجموعه چهارنامه با عنوان‌های اولین تا چهارمین «نامه من به دوستم».

اگر جنگی هم نباشد، امیر رضا بیگدلی، نشر نوگام

نشر نوگام در معرفی این کتاب می‌نویسد:

«این‌ها همه داستان‌هایی معمولی از زندگی آدم‌هایی واقعی هستند که هر کسی حداقل یک نمونه از آنها را دور و برش سراغ دارد. داستان‌های مجموعه‌ "اگر جنگی هم نباشد" با اینکه جریان عادی زندگی روزمره را روایت می‌کنند، اصلا عادی نیستند. زبان و ساختار روایت داستان‌ها هر کدام را از دیگری متمایز ساخته است. داستان‌ها به خوبی گسترده می‌شوند و فراز و نشیب‌های داستانی، ذهن خواننده را درگیر می‌کنند.»

دو داستان نخست این مجموعه، «من و دوستم با لیدا» و «اگر جنگی هم نباشد» از وزارت ارشاد اسلامی مجوز انتشار نگرفتند.

امیر رضا بیگدلی

امیر رضا بیگدلی متولد ۱۳۴۹در تهران است. او فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی است و پیش از این سه مجموعه داستان به نام‌های: «چند عکس کنار اسکله» درسال ۱۳۷۸ (نشر ماریه)، «آن مرد در باران آمد» در سال۱۳۸۲ (نشر قصه)، «آدم‌ها و دودکش‌ها» در سال ۱۳۸۸ (نشر ثالث) منتشر کرده است. او در سال ۱۳۸۱ در اولین دوره جایزه ادبی صادق هدایت تندیس صادق هدایت برای داستان «حالا مگر چه می‌شود» از مجموعه «آن مرد در باران آمد» و در سال ۱۳۸۳ لوح تقدیر دومین دوره جایزه ادبی اصفهان برای کتاب «آن مرد در باران آمد» و همچنین در سال ۱۳۹۴ لوح تقدیر برای کسب رتبه دوم داستان کوتاه در بخش ادبی جشنواره تیرگان تورنتو ۲۰۱۵ برای داستان «سفته‌باز» را دریافت نمود.

بیگدلی درباره داستان‌های مجموعه «اگر جنگی هم نباشد» می‌گوید:

«من بر ا‌ین باورم که اگر کسی به طور اتفاقی صفحه‌ا‌ی از داستان‌های من را در کوچه یا خیابان پیدا کرده، آن را بخواند، برای ادامه داستان نیازی به یافتن دیگر صفحات کتاب ندارد. همین که زنگ نزدیک‌ترین خانه را به صدا درآورد، چه با در باز شده روبه رو شود و چه با در بسته، ادامه داستان شروع خواهد شد. و یا کافی‌ست آن صفحه را تا کند و در جیبش گذاشته، راهش را ادامه دهد. ادامه داستان همان ادامه راهی خواهد بود که او باید طی کند. چون داستان من یا زمانی شروع شده که آن رهگذر به داخل این کوچه پیچیده است و یا از آن لحظه‌ا‌ی شروع می‌‌شود که زنی از پشت پنجره خانه‌اش به کوچه خالی از رهگذر چشم دوخته باشد. داستان‌های من به همین سادگی شروع می‌شود و سطر به سطر با اتفاقات محتمل روزمره فراوانی که پیرامون رخ می‌دهد گره می‌‌خورد و گسترش یافته، پیش می‌رود. این اتفاقات ساده از طرفی لحظه به لحظه زندگی روزمره ما را می‌‌سازد و از طرفی دیگر کلمه به کلمه داستان را ساخته، به سرانجامی می‌‌رساند. و در این مسیر، سرشار از وسوسه و تمنای من و شما خواهد بود.»

مجموعه داستان‌های «اگر جنگی هم نباشد» در ۲۰۰ صفحه و به صورت الکترونیکی توسط نشر نوگام به چاپ رسیده و به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.