ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شکنجه و آزار جنسی» در زندان میناب در هرمزگان

منابع حقوق بشری از اعمال «شکنجه» و همچنین «آزار جنسی» در زندان میناب استان هرمزگان در جنوب ایران خبر داده‌اند.

منابع حقوق بشری از اعمال «شکنجه» و همچنین «آزار جنسی» در زندان میناب استان هرمزگان در جنوب ایران خبر داده‌اند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی که به‌تازگی از زندان میناب آزاد شده در این‌باره گفت: «ستونی در زندان وجود دارد که زندانیان برای تنبیه به آن دست‌بند و پابند می‌شوند، به‌نحوی که نمی‌توانند سر خود را بچرخانند و این تنبیه شاید تا ۱۰ الی ۱۵ روز طول بکشد.»

به‌گفته این زندانی تازه آزاد شده که نامش فاش نشده، «مسئولان زندان نام این ستون را "پا زیارت" نامیده‌اند و می‌گویند این ستون زندانیان را شفا می‌دهد.»

این منبع همچنین به «آزار جنسی زندانیان کم سن‌و‌سال» توسط زندان‌بانان اشاره کرد و افزود: «زندانیان به این عمل شنیع اعتراض کرده و آن را برای رئیس زندان به اثبات رساندند، اما به جای تنبیه زندانبان خاطی، خود زندانیان معترض تنبیه و تبعید شده‌اند.»

«وضعیت نامناسب بهداشت، غذا و درمان» در زندان شهرستان میناب از دیگر مواردی است که این منبع به آن اشاره کرده است.

مقامات سازمان زندان‌های استان هرمزگان و شهرستان میناب هنوز به این گزارشی واکنشی نشان نداده‌اند.

زندان میناب با ظرفیت حدود هزار زندانی در شهرستان میناب در ۱۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mit

    متاسفانه، ازار جنسی، یکی از رایج ترین معضلات ضد اخلاقی در جهان است. در همه جا میتوان کم و بیش دید. ولی در زندان، واقعا وحشتناک است. چون زندانی راههای کمی در برابرش دارد. اغلب انسانهای ضعیف و به اصطلاح مظلوم، قربانی این خشونت ضداخلاقی و ضدانسانی میشوند. به همین دللی زندان جدا نفس زندانی شدن و عدم ازادی-که خودش ازار دهنده است- وجود این گونه معضلات، این محل-یعنی زندانها- محلی شکنجه زا میکند. ازار جنسی از جمله در زندانها، از واقعیتهای تلخ جهان امروز است. بایست راه حل های عملی و علمی برای زدودن یا کاهش این معضل کرد.

  • میترا

    هیچ اهمیتی ندارد که در میناب بر سر زندانیان چه می آید. مردم ایران پس از فتح الفتوحی که در انتخاب قاتلین و جنایتکاران به نمایندگی خود داشته اند اینک در تعطیلات دو ماهه نوروزی هستند و وقت اندیشیدن به این چیزها را ندارند. از طرفی مگر می شود کودکان فلسطینی را رها کرد و به فکر کودکان زندانی در ایران بود؟ حاشا و کلا!