ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چرا بلژیک تروریست‌خیز شده است؟

گفت‌وگو با انور میرستاری، عضو حزب سبز بلژیک

علی فتوتی − مشکلات جامعه بلژیک و ناتوانی در انتگراسیون مهاجران تا چه میزان در بروز حوادث تروریستی نقش داشته است؟ گفت‌وگو با انور میرستاری، عضو حزب سبز بلژیک.

چرا بلژیک و محله‌ای خاص در بروکسل تروریست خیز شده است؟  مشکلات جامعه بلژیک و ناتوانی در سازگار کردن مهاجران با کشور میزبان تا چه میزان در بروز حوادث تروریستی نقش داشته است؟

A victim receives first aid by rescuers, on March 22, 2016 near Maalbeek metro station in Brussels, after a blast at this station near the EU institutions caused deaths and injuries. AFP PHOTO / EMMANUEL DUNAND / AFP / EMMANUEL DUNAND

سوم فروردین (۲۲ مارس)، سه انفجار در بروکسل به کشته و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر منجر شد؛ عملیاتی تروریستی که گروه «دولت اسلامی» مسئولیت آن را برعهده گرفت. دولت بلژیک پس از این حادثه تدابیر امنیتی را افزایش داد و سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: داعش مسئولیت حملات تروریستی بروکسل را برعهده گرفت

نیروهای داعش بلژیک را به‌عنوان «کشوری که در ائتلاف جهانی صلیبی‌ها علیه داعش مشارکت دارد» می‌شناسند. بلژیک بالاترین نسبت تعداد جهادگرایان به جمعیت خود در اروپا را داراست. جمعیت این کشور اندکی بیش از ۱۱ میلیون نفر است. بنا بر اعلام نهادهای امنیتی اروپا تعداد نیروهای جهادی که از این کشور به سوریه رفته‌اند بیش از ۵۰۰ نفر بوده است. در مقام مقایسه از کشور آلمان با جمعیت ۸۱ میلیون نفری، اندکی بیش از ۸۰۰ نفر به داعش پیوسته‌اند.

در پیوند با حادثه تروریستی بروکسل با انور میرستاری، عضو حزب سبز بلژیک و ساکن بروکسل به گفت‌وگو نشستیم. او به زمانه می‌گوید که وضع در بروکسل از چه قرار است و چرا بلژیک و محله‌ای خاص در بروکسل تروریست خیز شده است؛ مشکلات جامعه بلژیک و ناتوانی در سازگار کردن مهاجران با کشور میزبان تا چه میزان در بروز این حوادث نقش داشته است و ایران، عربستان و کشورهای اسلامی کجای این داستان قرار دارند.

انور میرستاری در صحبت‌های خود به نقل از پلیس بروکسل لغو سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به بلژیک را که برای اواخر ماه مارس میلادی برنامه ریزی شده بود، محتمل می‌داند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غلام عسگری

    با سپاس ازدست اندرکاران رادیوزمانه وشادباش نوروزی تقدیرویژه ازعزیزان بخاطر انعکاس صدای انسانهای مبارزوعاشقان ایران وایرانی ومدافعان حقوق بشر.درمورد گفتگوی کوتاهی که با دوست وهمرزم گرامی جناب انورمیرستاری درباره علل وعلت های ظهورتروریسم کورتحت پوشش دین ومذهب ازانواع ان ایشان به درستی وبا زبان ساده وقابل درک عموم اشاراتی داشتند اما درمورد پدرخوانده تروریسم درمنطقه خاورمیانه تا شمال افریقا تا اسیای میانه که به انتخاب دول استعماری وسرمایه داری ازدهه چهل خورشیدی روی او برنامه کرده ودرزمان مقتضی ابتدا عکسش را درماه قراردادند وتحت الحفظ با قرارقبلی برخاک ایرانزمین یعنی اخوند بیسواد وبی احساسی چون خمینی اشاره ای نفرمودند زیرا دول قدرتمند جهانی که خودرا درمقابل منطق بزرگ مردی چون مصدق ناتوان دیدند وعجولانه دست به کودتای ننگین بیست وهشت مرداد سال1332 علیه دول قانونی وملی او زدند بلافاصله بفکراستفاده ازاخوند وملا ونیروهای متحجرالفکر برای رسیدن به اهداف شوم افتادند که اکنون شاهد دستاوردهای ان درایران و منطقه خاورمیانه تا شما افریقا هستیم واسیای میانه هستیم.امیداست با پیوند اراده های ملتهای اسیب دیده ازتروریسم وبنیادگرایی بتوانیم دول استعماری وادارکنیم به تاریخ مصرف حکومت اخوندهای دینکاردرایران پایان دهند ویقینا میتواندسراغازنابودی گروه ها وسازمانها واحزاب تروریستی باشد که با هزینه های میلیاردی حکومت ملایان هرروزشاهد گسترش عملیات انها به اقصا نقاط جهان میباشیم.متحد وپیروزباشید.

  • رضا اقاجانی

    به گفتگوی شما با اقای میر ستاری گوش کردم و با ایشان کاملا موافقم با این فرق که ایشان یک نکته را فراموش کردند و ان نقش جمهوری اسلامی در ده هشتاد و صدور انقلاب از مرزهای ایران و سفارتهای جمهوری اسلامی بوده است که البته در ایران منجر به جنگ هشت ساله با همه هزینه های انسانی و مالی ان و در خارج از طریق سفارتها جمهوری اسلامی میلیونها دلار هزینه میکرد برای بیداری اسلام به جنبشهای اسلامی در رقابت با عربستان سعودی و ما برگذاری تظاهرات در مقابل سفارت به جمهوری اسلامی اعتراض میکردیم و هربار با یک سری عرب درگیری و زدوخورد خیابانی داشتیم و پلیس همیشه ما را بازداشت میکرد وبه عربها کاری نداشت البته همینطور که دوستم اقای انور ذکر کردند چون هزینه درست کردن مسجد مسلمانان بلژیک را عربستان سعودی پرداخت کرده بود دست جلوتر را نسبت به جمهوری اسلامی داشت و مدل اسلام عربستان را در بلژیک پیاده کردند و هیچ حساب و کتابی به دولت بلژیک پس نمیدهند مسلمانان میانه رو با افراطی در یک مسجد عبادت میکنند و در خارج از مسجد هر گروه به راه خودش و در این روزهای سخت و پر تلاطم گروه میانه رو در سکوت فرو رفته است گویا اسلام چه مترقی و یا میانه رو ویا افراطی یک انتها را بیشتر از همه چیز عاشق ان است و ان ریختن خون بیگناهان و غیر مسلمانان است