ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییر حکم ارژنگ داودی از اعدام به پنج سال حبس در تبعید

حکم اعدام ارژنگ داودی، زندانی سیاسی سالخورده که در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی‌ست، به پنج سال حبس تعزیری همراه با تبعید به زندان زابل تغییر یافته است.

حکم اعدام ارژنگ داودی، زندانی سیاسی سالخورده که در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی‌ست، به پنج سال حبس تعزیری همراه با تبعید به زندان زابل تغییر یافته است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این خبر را از قول خود آقای داودی منتشر کرده‌ است: «چند روز قبل از سال جدید در زندان به من اطلاع داده‌اند که در دادگاه تجدید نظر حکم اعدامم شکسته و تبدیل به پنج سال حبس در تبعید شده است.»

بر اساس این خبر ارژنگ داودی ۲۵ خرداد به زندان زابل تبعید می‌شود.

داودی همچنین گفته است که به او گفته‌اند چون زندان زابل یک بازداشتگاه است، احتمالا پس از آن به زندان زاهدان منتقل می‌شود

شهریور ماه سال ۹۳، پرونده ارژنگ داودی که به اتهام فعالیت سیاسی در زندان به اعدام محکوم شده بود، به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

او که با اتهام‌هایی چون «اقدام علیه امنیت ملی»، «نوشتن مانیفست سکولار»، «تشکیل جنبش آزاد ایرانیان» و «توهین به مقدسات و توهین به رهبری» محاکمه و در زندان رجایی‌شهر در حبس است، مرداد ماه سال ۹۳ در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی کرج در حکمی جدید به اعدام محکوم شد. اتهام او هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق در زندان است

این زندانی سیاسی ابتدا به ۱۰ سال زندان مجکوم شده بود اما تا پیش از پایان آن، با پرونده‌سازی‌های مختلف به ۲۰ سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    با توجه به آشنایی ما با نظام حقوقی ایران دیگر حتی تعجب هم نمی کنیم که یک نفر هزار درجه تخفیف بگیرد یا هزار درجه تشدید حکم. خوشبختانه در این مورد سیاسی تخفیف بود. فقط شیطان می داند تکیه گاه قضات ما برای صدور حکم دقیقا کدام بخش از بدن آنهاست؟ مغز که نیست.