ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در درگیری‌های ارتش ترکیه و پ‌ک‌ک

در نبردهای بین نیروهای امنیتی ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرق این کشور نزدیک به ۳۰ نفر از دو طرف کشته شدند.

در نبردهای بین نیروهای امنیتی ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرق این کشور نزدیک به ۳۰ نفر از دو طرف کشته شدند.

به‌گزارش رویترز، این درگیری‌ها در دو روز شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ مارس / ۷ و ۸ فروردین در منطقه کردنشین ترکیه رخ دادند.

مقامات نظامی ترکیه می‌گویند تنها در شهر نصیبین ۲۵ تن از نیروهای پ‌ک‌ک کشته شده‌اند. در همین شهر انفجار در ساختمانی که تحت بازرسی مأموران امنیتی قرار داشت دو نفر از نیروهای دولتی را کشت.

شهر نصیبین در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد و نیروهای دولتی ماه‌هاست که با پ‌ک‌ک در این شهر و شهرهای مناطق جنوب شرق ترکیه می‌جنگند.

درگیری‌های خونین در این منطقه پس از لغو آتش‌بس دو ساله میان دو طرف در ماه ژوئیه سال گذشته، بار دیگر آغاز شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که در این مدت ۳۰۰ نفر از نیروهای امنیتی این کشور کشته شده‌اند و شمار کشته‌شدگان پ‌ک‌ک دست‌کم ۱۰ برابر این تعداد است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که از حقوق کردها دفاع می‌کند و از احزاب اپوزیسیون دولت است می‌گوید از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون در حملات نظامی به مناطق کردنشین صدها غیرنظامی کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.