ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبادل اسرا میان عربستان و حوثی‌ها در آستانه مذاکرات صلح

۹ نفر از شهروندان عربستان با ۱۰۹ تن از اتباع یمنی مبادله شدند. تبادل اسرا میان میان دو طرف درگیر در بحران یمن در راستای کاهش تنش‌ها و در آستانه برگزاری مذاکرات صلح انجام شده است.

۹ تن از شهروندان عربستان با ۱۰۹ تن از اتباع یمنی مبادله شدند.

اغلب ۱۰۹ اسیر یمنی عمدتاً توسط نیروهای عربستان سعودی و در مرزهای جنوبی این کشور بازداشت شده بودند

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی با اعلام این خبر، نوشت که این ۱۰۹ اسیر یمنی عمدتاً در مرزهای جنوبی عربستان و توسط نیروهای سعودی بازداشت شده بودند.

تبادل اسرا میان میان دو طرف درگیر در بحران یمن در راستای کاهش تنش‌ها و در آستانه برگزاری مذاکرات صلح انجام شده است.

مذاکرات صلح قرار است در ماه آینده و زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار شود.

ائتلاف کشورهای عرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این دومین دور تبادل اسرا میان طرفین درگیر در بحران یمن است. نخستین دور تبادل اسرا نیز ۲۰ روز پیش صورت گرفته بود.

در این بیانیه که دوشنبه ۲۸ مارس/نهم فروردین منتشر شد، طرف مبادله اسرای عربستانی مشخص نشده است. با این حال شیعیان حوثی اعلام کردند که این مبادله از سوی آن‌ها انجام شده است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی حوثی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تبادل اسرا نخستین گام برای پایان دادن به بحران انسانی است که جنگ در یک سال گذشته به وجود آورده و کشته شدن دست‌کم شش هزار نفر را به دنبال داشته است.»

این مبادله در حالی انجام می‌شود که یک سال از آغاز حملات عربستان و متحدانش به یمن می‌گذرد. حملاتی که با هدف مقابله با شبه‌نظامیان حوثی‌ و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن انجام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.