ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رباینده هواپیمای مصری خود را به مقامات قبرس تسلیم کرد

انگیزه تروریستی در هواپیماربایی پرواز اسکندریه - قاهره منتفی است. رباینده که استاد دانشگاه است، تهدید کرده بود که جلیقه انتحاری دارد. سرنشینان هواپیما سالم‌اند و آزاد شده‌اند.

عامل هواپیماربایی خطوط هوایی "ایجیپ ایر" که صبح سه‌شنبه در لارناکا فرود اجباری کرده بود، خود را به مقامات قبرسی تسلیم کرد. سرنشینان این هواپیما پیش‌تر و در دو نوبت آزاد شده‌ بودند. گفته می‌شود که رباینده هواپیما تعادل روانی ندارد. انگیزه او که یک استاد دانشگاه است، ظاهرا مسائل شخصی و خانوادگی بوده است.

این هواپیمای مسافربری صبح سه‌شنبه ۲۹ مارس در مسیر اسکندریه - قاهره در پرواز بود و پس از ربایش در فرودگاه لارناکای قبرس فرود آمد. در نخستین ساعت، مسافران مصری و کودکان و زنان از هواپیما خارج شدند. پس از ‌آن اخبار متناقضی از خروج پنج سرنشین خارجی و خدمه هواپیما منتشر شد. شمار سرنشینان هواپیما در منابع خبری مختلف بین ۵۵ تا ۸۱ در نوسان بود.

Larnaka

شبکه‌ تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد که هواپیما ۵۵ سرنشین و ۷ خدمه داشته اما وزارت هوانوردی مصر گفت تعداد مسافران هواپیما ۸۱ نفر است.

نام رباینده پرواز MS181  سیف‌الدین مصطفی و شغل او استاد دانشگاه اسکندریه عنوان شده است. رئیس جمهوری قبرس در ساعات اولیه هواپیماربایی اعلام کرد این هواپیماربایی انگیزه تروریستی ندارد.

پس از فرود هواپیما در لارناکا، همه مسافران به غیر از پنج سرنشین خارجی و خدمه، از آن خارج شدند. سرنشینان خارجی هواپیما، انگلیسی، آمریکایی، هلندی و بلژیکی بودند. سی‌ان‌ان گزارش داد که زنان و کودکانی که تبار مصری داشته‌اند، در اولویت ترک هواپیما بودند. دو اسقف کلیسای ارتدوکس اسکندریه هم در بین سرنشینان آزاد شده هواپیما هستند.

فرودگاه لارناکا پس از فرود هواپیمای مصری بسته شد  و همه پروازها در این کشور تا اطلاع ثانوی از فرودگاه «پاپوس» در غرب قبرس انجام گرفتند. در قبرس یک ستاد بحران برای مدیریت این هواپیماربایی تشکیل شد.

همسر سابق رباینده در قبرس به سر می‌برد. او یادداشتی به زبان عربی از پنجره هواپیما بیرون انداخت که تحویل همسر سابقش داده شود. سی‌ان‌ان  در ساعات نخست این ماجرا گزارش داد که رباینده می‌خواهد از قبرس تقاضای پناهندگی بکند. هواپیماربا پس از تسلیم خود به مقامات قبرسی دستگیر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرمانده سابق سپاه

    با سلام اگر در ایران داعشیان بر قدرت نبودند هواپیماهای ایرانی نیز ربوده می شدند. اما داعشیان کشور را و ثروتش را شرفش را و ناموسش را و نفتش را و دخترانش را و پسرانش را ربوده اند. برای همین هم چون که صد آید نود هم پیش داعشیان ایران است. بیداری اسلامی رهبری نتیجه اش این شد.