ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیر شدن جمعیت جهان سرعت گرفته است

مرکز آمار آمریکا می‌گوید جمعیت سالمندان جهان سال به‌ سال در حال افزایش است و پیری جمعیت سرعت بی‌سابقه‌ای یافته است. چنین شرایطی چالش‌های نوینی را در زندگی اجتماعی بشر ایجاد خواهد کرد.

بنا به پیش‌بینی مرکز آمار آمریکا جمعیت سالمندان جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۱,۶ میلیارد نفر خواهد شد، در حالی‌که امروز سالمندان جهان ۶۱۷ میلیون نفر هستند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس این آمار، در ایالات متحده جمعیت کسانی که ۶۵ سال به بالا سن دارند در مدت سه دهه آینده تا سال ۲۰۵۰ تقریباً دو برابر شده و به ۸۸ میلیون نفر خواهد رسید.

جمعیت افراد ۸۰ ساله به بالا در جهان در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۵۰ تقریباً سه برابر خواهد شد و به ۴۴۶,۶ میلیون نفر خواهد رسید. جمعیت این افراد در سال ۲۰۱۵، ۱۲۶,۴ میلیون نفر بود.

همچنین امید به زندگی احتمالاً تا سال ۲۰۵۰ هشت سال افزایش می‌یابد. یعنی از ۶۸,۶ سال امروز به ۷۶,۲ سال در سال ۲۰۵۰ می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید، در برخی از کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی جمعیت افراد بیش از ۸۰ سال سن تا سال ۲۰۵۰ چهار برابر خواهد شد.

در این سطح از افرادِ خیلی مسن، بیماری‌های غیرواگیردار همچون سرطان، آلزایمر و... معرف سنگین‌ترین بار سلامت عمومی خواهند بود. در کشورهای فقیر، از جمله بسیاری از کشورهای آفریقا، بیماری‌های عفونی نیز به این بیماری‌ها افزوده خواهد شد.

دکتر ریچارد هادس، مدیر مؤسسه ملی سالمندی آمریکا (NIA)، متشکل از مؤسسه‌های ملی بهداشت در این کشور در بیانیه‌ای گفت: «افراد مسن نسبتی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند که به سرعت در حال رشد هستند.»

او افزود: «مردم طولانی‌تر زندگی می‌کنند اما نه لزوماً سالم... و پیری جمعیت چالش‌های بهداشتی تازه‌ای را مطرح می‌کند که باید در این زمینه خود را آماده کنیم.»

جان هاگا، یکی از مدیران مؤسسه‌ ملی سالمندی نیز گفت: «ما شاهد پیری در تمام کشورهای جهان هستیم. در بسیاری از کشورهای اروپا و آسیا فرایند سالمندی بسیار سریع‌تر از ایالات متحده است.»

سالمندی بسیاری از جنبه‌های اجتماعی ـ مراقبت‌های بهداشتی، بازنشستگی، کار، حمل و نقل و مسکن ـ را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین به‌گفته جان هاگا «این موقعیت‌های متفاوت در کشورهای مختلف به‌طور بالقوه مسائل بسیاری برای فراگیری دارند.»

بنا به آمار مؤسسه مطالعات مردم‌شناسی فرانسه (INED) جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به حدود ۱۰ میلیارد نفر خواهد رسید. در سال ۲۰۱۵ جمعیت جهان ۷,۳ میلیارد نفر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.