ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ظریف به نامه کشورهای غربی درباره آزمایش‌های موشکی ایران

محمدجواد ظریف در واکنش به نامه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به سازمان ملل درباره آزمایش‌های موشکی ایران گفت این آزمایش‌ها در قطعنامه سازمان ملل منع نشده و ایران از قدرت نظامی خود فقط برای دفاع استفاده می‌کند.

محمدجواد ظریف در واکنش به نامه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به سازمان ملل درباره آزمایش‌های موشکی ایران گفت این آزمایش‌ها در قطعنامه سازمان ملل منع نشده و ایران از قدرت نظامی خود فقط برای دفاع استفاده می‌کند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه ۱۱ فروردین در صفحه توئیتر خود کسانی که ایران را به رفتار تحریک‌آمیز متهم می‌کنند فراخوانده تا جمله فرمانده سپاه پاسداران را تکرار کنند که ایران «به‌جز برای دفاع»، از قدرت نظامی استفاده نخواهد کرد.

او افزوده است: «نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت، ایران را از کار بر روی موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند منع نمی‌کند. متون را بخوانید؛ انگلیسی ساده است و نه متون فنی حقوقی.»

برخلاف نظر محمدجواد ظریف، آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به سازمان ملل موشک‌های مورد آزمایش ایران را قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای دانسته و گفته‌اند این موضوع قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.

آن‌ها خواهان «پاسخ‌های مناسب» سازمان ملل به این اقدامات ایران شدند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز روز چهارشنبه در حاشیه کنفرانس ژنو درباره پناهجویان سوری، آزمایش‌های موشکی ایران را «موجب نگرانی و هراس» دانست و افزود مجازات‌ها در این‌باره به اعضای شورای امنیت بستگی دارد.

وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتر خود با بیان این‌که «ایران در ۲۵۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده»، افزوده است که اگر ایران در زمان جنگ با عراق به موشک دسترسی داشت صدام حسین جرأت حمله به ایران را پیدا نمی‌کرد.

ظریف در سفر اخیر خود به استرالیا نیز گفته بود ایران همچنان به توسعه ظرفیت‌های دفاعی خود ادامه می‌دهد و این تجهیزات دفاعی ربطی به سلاح هسته‌ای ندارند. او همچنین گفته بود آزمایش‌های موشکی ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های مربوط به برنامه موشکی ایران برای هشت سال ادامه خواهد داشت.

در همین حال وزارت خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه در پشتیبانی از جمهوری اسلامی آزمایش‌های موشکی ایران را ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ندانست و گفت هیچ مدرکی که نشان دهد موشک‌های بالستیکی مورد آزمایش ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، وجود ندارد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ایران را از آزمایش موشک‌های بالستیک منع نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    همه اینها سر و ته یک کرباسند . بیچاره آنهائی که با یک ژست روشنفکری توسط همین شخص ، دلبسته و امیدوار به او شده و نمیدانند که همین شخص هم در واقع کلاغیست که به جای قناری رنگ شده است .

  • میترا

    خمینی پیش از حمله صدام جیغ می زد: این شاه خائن پولهای مملکت را داده سلاح و گذاشته زیر کوه. بعد از حمله عراق همو پز می داد که: هیچ نترسید، زیر این کوه ها انبار های زیادی از سلاح داریم. این درست است که سلاح بازدارنده برای امنیت کشورها لازم است، ولی کشوری که با تمام دنیا درافتاده با پیشرفته ترین سلاح ها هم امن و مرفه نمی شود. هر وقت کره شمالی با موشک و بمب اتمی کشور آبادی شد ما را صدا کنید زیر منبر آقا سینه بزنیم. همین آقای ظریف گفته بود امریکا از 4 تا موشک و تانک ایران نمی ترسد زیرا اینها در سه سوت قابل انهدام هستند. حالا مدتی است از حول آقا چهره ی منطقی و ریش بزی خود را با جهره اصلی خود که یک ریشوی فناتیک و عقب مانده است عوض کرده. آنهایی که او را افتخار ملی و مصدق ثانی می نامند بفرمایند مگر امضای قرار داد تسلیم هنر بزرگی است؟ به شیطان قسم که در این مقطع زمانی اگر احمدی نژاد هم بود همین امضا را به نیابت از فقیه شجاع، عادل، مدیر، مدبر و آگاه به زمان انجام می داد.