ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش همکاری ایران و اتریش در زمینه محیط زیست

با امضای این تفاهم‌نامه ظرفیتی ایجاد می‌شود تا پروژه‌های مدیریت پسماند، آب و فاضلاب، اندازه‌گیری آلودگی‌ها و فیلترهای کاهش آلودگی هوا با اعطای وام و تکنولوژی به پیش روند.

با وجود اینکه سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به اتریش لغو شد، اما روابط دو کشور در حوزه محیط زیست رو به گسترش است.

در آخرین تحول، تفاهم‌نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست ایران و بانک اتریشی RBI به امضای معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران و مدیرعامل این بانک رسید. این تفاهم‌نامه در دفتر وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی کشور اتریش در وین منعقد شد.

قرار است هیات دوازده نفره‌ای از محیط بانان ایران برای آموزش به اتریش اعزام شوند

سید محمد مجابی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست این تفاهم‌نامه را حائز اهمیت فراوان دانست. به گفته او، با امضای این تفاهم‌نامه ظرفیتی ایجاد می‌شود تا پروژه‌های مدیریت پسماند، آب و فاضلاب و پساب، اندازه‌گیری آلودگی‌ها و فیلترهای کاهش آلودگی هوا و سایر فعالیت‌های محیط زیستی با اعطای وام و تکنولوژی و از طریق صندوق ملی محیط زیست حمایت شود.

موارد ذکر شده همه از معضلات عدیده محیط زیست ایران برشمرده می‌شود. دولت یازدهم بارها نشان داده که تنها تمایل دارد از طریق همکاری با نهاد‌های بین‌المللی و کشورهای دیگر، اعتبار و منابع مالی لازم برای تأمین تجهیزات و تکنولوژی‌های زیست محیطی را به دست آورد.

همچنین در راستای این تفاهم‌نامه قرار است هیات دوازده نفره‌ای از محیط بانان ایران برای آموزش به اتریش اعزام شوند.

ایران سال‌هاست که از فقدان محیط بانان مجرب و آموزش دیده رنج می‌برد. سازمان حفاظت محیط زیست تابستان سال گذشته برای نخستین بار سربازان را به‌عنوان محیط‌ بان به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اقتصاد محیط زیست در دوران «پساتحریم»

دست‌اندازی به محیط زیست و مناطق حفاظت‌شده در ایران مانند شکار حیوانات، تخریب مداوم جنگل‌ها و مراتع، تخریب کوهستان‌ها، سواحل دریا و کاهش گوناگونی زیستی از دغدغه‌های فعالان محیط زیست به شمار می‌رود که همگی نیاز مبرم به محیط بانان ورزیده دارد.

علاوه بر این و به قول مدیرعامل بانک  RBI، امضای توافق‌نامه زیست محیطی فوق می‌تواند در حکم گشایش روابط بانکی پس از لغو تحریم‌ها نیز شمرده شود.

به ادعای مسئولان محیط زیست، ایران در زمینه دانش فنی با مشکل مواجه نیست، اما به شدت با ضعف تجهیزات و تکنولوژی‌های زیست محیطی قابل اطمینان روبرو است و اختلاف تراز مشهودی در زمینه سطح دانش فنی و تأمین تجهیزات زیست محیطی در ایران وجود دارد. به نظر می‌رسد اتریش اولین انتخاب دولت ایران برای پرکردن خلأ تجهیزاتی و فناوری خود است.

فراموش نکنیم اتریش اولین کشوری بود که پس از توافق هسته‌ای (برجام) در تیرماه ۹۴ تفاهم‌نامه زیست محیطی با ایران به امضا رساند. بر اساس قراردادی که در مرداد سال گذشته میان سازمان حفاظت محیط زیست ایران و شرکت اتریشی AVL  به امضا رسید، ایران امکان تولید موتورهایی با فناوری روز را پیدا کرد که از آلایندگی و مصرف سوخت کمتر و متناسب با استانداردهای روز اروپا برخوردار باشد. علاوه بر این انتقال فناوری و طراحی و مالکیت این موتورها نیز همزمان به طور رسمی به ایران اعطا شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله اینهم مورد دیگر برای رد گم کرد و گول زدن ساده لوحان وطنی که آخوندها و آقا زاده ها بدلایل محیط زیست دوستی با کیف های مملو از اسکناس های یورو برای سرمایه گذاری در صنایع و آپارتمان ویلا سازی راهی اتریش میشن. چه محیط زیستی قراره در ایران توسط اتریشی درست بشه شاید روفته گرهای اتریشی هم تشریف بیارن و ذباله های امت اسلامی اقتصاد مقاومتی دوست رو جمع کنن . آخوندهای کلک با اتریشی های دزد باز راه دیگری در حیف و میل کردن پول نفتی و فروش پورشه به آقا زاده ها پیدا کردن.