ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن رضایی: زیر بار خلع سلاح نمی‌رویم

حمایت خامنه‌ای از فعالیت‌های موشکی نفسی به محافل نظامی و سپاهی دمیده. وزیر دفاع گفت برای پاسخ به تهدیدها نیازمند تایید نیستیم. محسن رضایی هدف مذاکره با آمریکا را "دفع شر" خواند.

حمایت قاطع رهبر ایران از فعالیت‌های موشکی، نفس تازه‌ای به محافل نظامی و سپاهی جمهوری اسلامی دمیده است. وزیر دفاع می‌گوید برای پاسخ به تهدیدها نیازی به تایید دیگران نداریم. محسن رضایی نیز گفت‌وگو با آمریکایی‌ها را «دفع شر» خواند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات خامنه‌ای در ملاقات با مداحان، یادداشتی نوشته و تعامل و همکاری با آمریکا در موضوع فعالیت‌های موشکی را مردود دانسته است.

رهبر ایران روز چهارشنبه ۱۱ فروردین، توان نظامی را مهم‌ترین مسئله کشور خواند و گفت اگر جمهوری اسلامی توان دفاعی نداشته باشد حتی دولت‌های کوچک هم به خود اجازه خواهند داد تا آن را تهدید کنند. او تاکید کرد که «دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می‌گوییم روزگار موشک گذشته است؟»

رضایی می‌نویسد گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی با دیگران بر سه نوع تعاملی، رقابتی و «دفع شر» هستند‌. او در تشریح و تفکیک این انواع می‌گوید: «گفت‌وگو در محیط مبتنی بر همکاری مانند روابط ایران و چین و احیای جاده ابریشم، گفت‌‌و‌گو در محیط رقابتی مثل روابط ایران و ترکیه در موضوع سوریه و جایگاه اسد و گفت‌وگو در محیط خصمانه مثل مذاکرات ایران و آمریکا در موضوع جاسوسان سفارت آمریکا و موضوع هسته‌ای.»

به اعتقاد فرمانده اسبق سپاه پاسداران که مدتی است پس از تلاش‌های ناکام در عرصه سیاست، به خاستگاه نظامی خود بازگشته؛ آمریکایی‌ها قصد دارند در موضوع موشکی، جمهوری اسلامی را خلع سلاح کنند: «بنابراین گفت‌وگویی نداریم.»

یادداشت سرلشگر رضایی در خبرگزاری «تسنیم» منتشر شده و در آن آمده که موضوع تقویت توان موشکی ایران هرگز قابل مذاکره نبوده و نخواهد بود. او می‌نویسد موشک‌های ایران بازدارنده‌اند: «اگر آنها را از دست بدهیم به ما حمله خواهند کرد بنابراین همه بدانند که زیر بار خلع سلاح نخواهیم رفت.»

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نیز گفته است که کشورش در مسیر کسب توانمندی‌های دفاعی نیاز به اجازه یا تایید دیگران ندارد: «با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می‌کنیم.»

دهقان در برنامه بخش خبر شبکه یک صدا و سیما عنوان کرد که رزمایش‌های موشکی در ایران بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده، به قصد آزمودن میزان آمادگی و توانمندی تولید سلاح برای پاسخ به تهدیدات احتمالی انجام می‌گیرند. او افزود که آمریکایی‌ها اساسا نمی‌خواهند "قدرت ملی" ایران در ابعاد مختلف افزایش یابد.

خامنه‌ای طی ملاقات با مداحان، آزمایش‌های موشکی سپاه را موجب خرسندی ملت‌هایی خوانده بود که «دلشان از آمریکا و اسرائیل خون است اما کاری از دست‌شان بر نمی‌آید.»

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم‌زمان با خامنه‌ای گفته است اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد یا تهاجم نظامی انجام شود، اولین کسانی که باید جواب دهند ما هستیم. حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود «از آقازاده‌ها و برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها» ابراز نگرانی کرده که روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اثر می‌گذارند.

وبسایت "جهان‌نیوز" که حرف‌های حاجی‌زاده را پوشش داده، فیلم سخنان او را با این عنوان منتشر کرده است: «آمریکایی‌ها پررو شده‌اند.»

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • K9

    هر وقت شاهد وراجی ها و دهن گشادی هایی این بی لیاقت های ورشسکسته و بی عمل را می بینم بیاد شعری از مولوی می افتم....... کنده اي را لوطيي در خانه برد سرنگون افکندش و در وي فشرد بر ميانش خنجري ديد آن لعين پس بگفتش بر ميانت چيست اين گفت آنک با من ار يک بدمنش بد بينديشد بدرم اشکمش گفت لوطي حمد لله را که من بد نه انديشيده ام با تو به فن چون که مردي نيست خنجرها چه سود چون نباشد دل ندارد سود خود از علي ميراث داري ذوالفقار بازوي شير خدا هستت بيار گر فسوني ياد داري از مسيح کو لب و دندان عيسي اي قبيح کشتيي سازي ز توزيع و فتوح کو يکي ملاح کشتي هم چو نوح بت شکستي گيرم ابراهيم وار کو بت تن را فدي کردن بنار گر دليلت هست اندر فعل آر تيغ چوبين را بدان کن ذوالفقار آن دليلي که ترا مانع شود از عمل آن نقمت صانع بود خايفان راه را کردي دلير از همه لرزان تري تو زير زير بر همه درس توکل مي کني در هوا تو پشه را رگ مي زني اي مخنث پيش رفته از سپاه بر دروغ ريش تو کيرت گواه چون ز نامردي دل آکنده بود ريش و سبلت موجب خنده بود توبه اي کن اشک باران چون مطر ريش و سبلت را ز خنده باز خر داروي مردي بخور اندر عمل تا شوي خورشيد گرم اندر حمل معده را بگذار و سوي دل خرام تا که بي پرده ز حق آيد سلام يک دو گامي رو تکلف ساز خوش عشق گيرد گوش تو آنگاه کش

  • پزشکی از تهران

    زیر بار نمی ری!!! زیر بار میکننت. چنان بکننت زیر بار که رهبرت کاپیتاولاسیونو امضا کرده و حالا میگه ما نبودیم تا مریدان احمقش رو راضی بکنه.

  • عباس

    ۲ روز پیش جنگ ۸ ساله و خونین با عراق بود همراه با خودکشی خمینی و شکست ایران،  دیروز جنگ هسته ای ۱۲ ساله با ۱+۵ بود  همراه با «نرمش کرشمانه» خامنه ای و  شکست  و تسلیم ایران، امروز فعالیتهای موشکی است از برای کسب اعتبارهای از دست رفته که امری است غیر ممکن و محال. اما فردا بدون هیچ شک و تردید روز سرنگونی این نظام و روز رسیدگی به جنایات آن خواهد بود. پس در انتظار فردا. 

  • Farid

    سیاست غرب ایجاد تنش در منطقه جهت بازگشت به قرن گذشته و کلنگی کردن ان و رقابت کشورهای منطقه برای تولید و فروش نفت بیشتر و ارزانتر ( بزودی زیر ۱۵ دلار) برای خرید اسحه بوده و حکومت اسلامی ایران و داعش نقش اساسی دراجرای این هدف دارند .... ! برنده اصلی کشورهای ۵ + ۱ و کارتلهای نفتی و اسلحه بوده اند: کیسنجر طراح "پترو دلار" در دهه 1970 و دکترین کیسینجر، "بالانس قدرت بین ایران شیعه آخوندی و عربستان " از همان دهه هفتاد مجری نقشه تبدیل پترو دلار به اسلحه در خاور میانه بوده' خاور میانه امروز دقیقاً در جائی قرار دارد که ایشان و آقای شولتز چهل سال پیش نقشه راه آنرا کشیده بودند. سقوط پهلوی و صدام و قذافی ، جنگ ایران و عراق، افغانستان ، سوریه، یمن ٬ لیبی و القاعده، طالبان و داعش همه برای فروش اسلحه در مقابل پترو دلار بوده و ایجاد بالانس قدرت. به ترکیه و اسراییل هم میلیاردها دلار پول و اسلحه بابت حق السکوت میدهند.

  • جهان آرشید

    من نمی خواهم به قیافه کسی کاری داشته باشم ولی به ژست و فیگور و آرایش و لباس پوشیدن و حرکات این آقا نگاه کنید بی آنکه اسم او و مقام او را بدانید آیا جز یک بیمار روانی چیز دیگری در نگاهتان دیده میشود . یک بیمار روانی در بالاترین رده های حکومت ضحاک و اشغالگر ایران اهورایی

  • شهریار مظلوم از تهرون

    خلع سلاح چیه شما را خلع شرف کرده اند!!! راهبر تقلب انقلاب کاپیتولاسیون رو امضا کرده و اونو بنان آخوند روحانی تدرکچی کردهو شما هم خلق شرف شده اید و همه خلع صداقت و هم خلع پاکی و هم خلع انسانیت و هم خلع ایرانیت. حالا الکی وانمود می کنی که خلع سلاح نمی شی. اونا از تو بسی باهوشترند. آنها کاری خواهند کرد که خود بکشی پایین سلاحت رو! و بلیسی پوتین پوتین رو٬ چرا که تو در حدی نیستی که پتین کس دیگه ای رو بلیسی. همه ی این کار رو خودت و راهبرت و روحانیتت کرده اند. مرگ بر اسلام چه شیعه و چه سنی. مرگ بر همتان چه بوکوحرام چه بسیجی چه پاسدار و چه مجاهد خلق و چه طالبان و چه داعش و چه لباس شخصی و چه بیت امامی و بچه طلبه و روحانی....

  • حقیقتگو

    خوشا بحال چوپان قبل از به اصطلاح انقلاب محسن رضایی که با لطف و حکم کارترها و هنری کسینجرها تبدیل به سر پاسداری مال و منال امپریالیست ها در ایران شد! این چوپان منافعش در لوله کردن میلیونها دلار در شکل و شمایل موشک است. جناب چوپان محسن رضایی نگران خلع سلاح نباش که خارجی ها فقط خودت وپاسدارچی هاو رهبرت را بخاطر موشک سازی و موشک بسیار هم دوست دارند که بازار اسلحه فروشی شون به عرب های خوضه خلیج فارس همیشه داغ باشد. چوپان رضایی اگر روزی بگویی که ما بجای موشک و تروریست پروری و کشتار و خفقان در ایران گل پرورش میدی و شیرینی و پول بین مردم پخش می کنی اون وقت کارترها و هنری کسینجرها پیداشون میشه واز زنده بودن خلعت می کنن.