ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واردات ایران از ترکیه ۲۳ درصد کاهش یافته است

بر اساس آمار گزارش مقدماتی تجارت ایران در سال ۱۳۹۴، ارزش دلاری واردات ایران از ترکیه به‌عنوان چهارمین شریک وارداتی جمهوری اسلامی، ۲۳.۰۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمار گزارش مقدماتی تجارت ایران در سال ۱۳۹۴، ارزش دلاری واردات ایران از ترکیه به‌عنوان چهارمین شریک وارداتی جمهوری اسلامی، ۲۳.۰۷ درصد کاهش داشته است.

عکس: آرشیو

واردات ایران از ترکیه در سال گذشته ۳.۰۱۳ میلیارد دلار بود. این میزان واردات، ۷.۲۶ درصد کل واردات ایران به لحاظ ارزش دلاری از جهان است.

به لحاظ وزنی نیز واردات از ترکیه با ۲.۶ میلیون تن، نسبت به سال قبل ۲۷.۰۳ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این آمار، ایران در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۴، ۳۹۹۸ گروه کالایی از ترکیه وارد کرده است که ۱۰ قلم عمده آن ۲۵.۲ درصد از کل واردات از ترکیه را تشکیل می‌دهند.

این ۱۰ قلم کالا شامل موز سبز تازه یا خشک کرده، سوپر فسفاتک‌ها، سیگار حاوی توتون، تخته‌های فیبری از چوب یا سایر مواد چوبی، کاغذ مقوا، سایر مکمل‌های دارویی برای خرده‌فروشی که تولید داخلی مشابه ندارند، لوبیای سویا به‌جز دانه حتی به صورت خرد شده و فسفات کلسیم طبیعی، فسفات آلومینوکلسیک طبیعی وگل سفید فسفاته آسیاب شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش آمار مقدماتی تجارت ایران، در سال ۱۳۹۴ در مجموع ۳۵ میلیون و ۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۱ میلیارد و ۴۹۹ میلیون دلار وارد ایران شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۱۸.۴ درصد کاهش و از نظر دلاری ۲۲.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۴ در مجموع ۹۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون دلار از ایران صادر شد که از نظر وزنی ۷ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.