ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: ترکیه پناهجویان سوری را به زور بازمی‌گرداند

بر اساس تحقیقاتی که سازمان عفو بین‌الملل انجام داده است، ترکیه از آغاز سال جاری میلادی، هر روز نزدیک به ۱۰۰ پناهجوی سوری را به زور به سوریه بازگردانده است.

بر اساس تحقیقاتی که سازمان عفو بین‌الملل انجام داده است، ترکیه از میانه‌های ماه ژانویه سال جاری میلادی، هر روز نزدیک به ۱۰۰ پناهجوی سوری را به زور به سوریه بازگردانده است.

عفو بین‌الملل با استناد به این تحقیقات می‌گوید که ترکیه هزاران پناهجوی سوری را واداشته تا به سوریه برگردند. این اقدام ترکیه، نقض قوانین بین‌المللی خوانده شده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر معتقد است که ترکیه دیگر کشور امنی برای پناهجویان به شمار نمی‌آید.

دولت ترکیه همواره گزارش‌ها درباره بازگرداندن اجباری و با توسل به زور پناهجویان را تکذیب کرده است.

پنجم فروردین ماه امسال هم خبری درباره بازگردانده شدن شماری از پناهجویان افغانستانی از ترکیه منتشر شد: اعتراض عفو بین‌الملل به بازگرداندن پناهجویان افغان

بر اساس این خبر، ترکیه در روز شنبه ۱۹ مارس/ ۲۹ اسفند ۹۴، تنها کمی پس از امضای توافقنامه با اروپا در مورد پناهجویان، حدود ۳۰ پناهجوی افغان را به کشورشان بازگردانده است.

بر اساس توافقنامه آذر ماه سال گذشته، ترکیه سه میلیارد یورو از اتحادیه اروپا خواهد گرفت تا موج ورود پناهجویان سوری به اروپا را کاهش دهد و سواحل خود را نیز در برابر اقدامات قاچاقچی‌ها مصون‌تر سازد. به ازای این تلاش‌ها، مذاکرات مربوط به عضویت ترکیه در اروپا به جریان می‌افتد: توافق سه‌ میلیارد یورویی ترکیه و اروپا بر سر پناهجویان

توافقنامه تازه اتحادیه اروپا و ترکیه نیز زمینه بازگردانده شدن پناهجویانی را که از طریق دریا از ترکیه به یونان می‌روند، فراهم کرده است. در مقابل، اتحادیه اروپا متعهد شده است که به همان تعداد، پناهجویان سوری را که مدت‌هاست در ترکیه به‌سر می‌برند، بپذیرد.

فعالان حقوق پناهجویان نگرانند که این توافق باعث نقض بیشتر حقوق پناهجویان بشود: "محدودیت‌های شدید در منطقه‌های مرزی و قوانین جدید در مورد ویزا، پناهجویان سوری را وادار می‌کند تا سراغ قاچاقچیان بروند و جان خود را به خطر بیندازند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.