ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هدیه تهرانی و ۱۶ تن از فعالان محیط زیست چند ساعت بازداشت شدند

هدیه تهرانی، بازیگر سینمای ایران و فعالان محیط زیست که در پارک لاله تهران از حقوق حیوانات دفاع می‌کردند توسط نیروی انتظامی برای چند ساعت بازداشت شدند.

هدیه تهرانی، بازیگر سینمای ایران به همراه ۱۶ تن از فعالان محیط زیست به دلیل حضور در یک تجمع «دفاع از حقوق حیوانات» در پارک لاله تهران به‌مدت چند ساعت بازداشت شدند.

هدیه تهرانی، بازیگر سینما با روسری آبی در میان فعالان محیط زیست و مدافعان حقوق حیوانات

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران گزارش داد که هدیه تهرانی و فعالان محیط زیست روز جمعه ۱۳ فروردین توسط نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.

همچنین یک منبع که نامش فاش نشده به کمپین بین‌الملی حقوق بشر در ایران گفت دادگاه این بازداشت‌شدگان قرار است روز یکشنبه ۱۵ فروردین برگزار شود.

بر پایه این گزارش، مأموران در بازداشتگاه نیروی انتظامی به بررسی محتوای گوشی‌های موبایل بازداشت‌شدگان پرداخته‌اند.

یکی از حاضران در این تجمع گفت: «اول قرار بود تجمع هواداران حقوق حیوانات در جلوی مجلس در میدان بهارستان انجام شود. وقتی به آن‌جا رسیدیم به‌خاطر حضور زیاد نیروهای امنیتی مجبور شدیم از آن‌جا به سمت ضلع جنوبی پارک لاله برویم و تجمع در آن‌جا شکل گرفت.»

به گفته این شاهد عینی، ساعت سه بعد از ظهر پلیس و نیروهای لباس شخصی آمدند و افراد را دستگیر و تجمع‌کنندگان را متفرق کردند.

او افزود: «ما حدود ۷۰ نفر بودیم که به سمت حوض اصلی پارک لاله رفتیم. سبزه‌ها را چیدیم وسط تا به صورت نمادین گره بزنیم، به امید این‌که در سال جدید، گره بی‌توجهی به حقوق حیوانات باز و حقوق آن‌ها رعایت شود. دور حوض جمع شدیم تا عکس بگیریم که لباس شخصی‌ها آمدند و شروع کردند به ضرب‌وشتم، یک سری افراد را هم در یک ون بزرگ سفید که هیچ نشانی نداشت، سوار کردند و بردند.»

هدیه تهرانی، روز ۱۰ فرودین‌ماه با انتشار فراخوانی در صفحه اینستاگرام‌اش از مخاطبان خود خواسته بود با حضور در میدان بهارستان روز طبیعت را گرامی بدارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازداشت‌شدگان پس از چند ساعت بازجویی، شامگاه جمعه آزاد شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.