ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی: باید بر موضوع موشکی اصرار داشته باشیم

علی لاریجانی در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ موضع کشورهای غربی و ایالات متحده را نسبت به رزمایش موشکی ایران «بهانه‌‌جویی‌های ناشیانه» خواند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید که ایران باید بر تقویت بنیه دفاعی خود مخصوصاً موضوع موشکی اصرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، علی لاریجانی صبح یکشنبه ۱۵ فروردین، در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ موضع کشورهای غربی و ایالات متحده را نسبت به رزمایش موشکی ایران «بهانه‌‌جویی‌های ناشیانه» خواند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: «بهانه‌جویی‌های برخی کشورهای غربی در مسأله اخیر موشکی ایران ناشیانه و از نظر حقوقی بی مقدار است».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چهارشنبه ۱۹ اسفند، در رزمایش «اقتدار ولایت» دو موشک بالستیک «قدر- اچ»  و «قدر ـ اف» را آزمایش کرد. یک روز پیش از آن نیز دست به آزمایش موشک دوربُرد و بالستیک «قیام» زد.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به سازمان ملل موشک‌های مورد آزمایش ایران را قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای دانسته و گفته‌اند این موضوع قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.

لاریجانی موضع غرب نسبت به مسأله موشکی ایران را حاکی از «سیاست درازمدت» آن‌ها دانست و گفت: « آن‌ها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی، مقتدر و امنیت ساز منطقه باشد».

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که ایران «در این شرایط سخت امنیتی» در منطقه «از امنیت پایداری برخوردار است»، این امنیت را نتیجه «قدرت امنیتی و دفاعی کشور» خواند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز چهارشنبه ۱۱ فروردین در صفحه توئیتر خود کسانی را که ایران را به رفتار تحریک‌آمیز متهم می‌کنند فراخواند تا جمله فرمانده سپاه پاسداران را تکرار کنند که ایران «به‌جز برای دفاع»، از قدرت نظامی استفاده نخواهد کرد.

لاریجانی گفت که ایران «با ملت‌های حادثه دیده تروریستی» همدردی می کند اما این فجایع را نتیجه «جهالت و ناعهدی و شقاوت بسیاری از کشورهای غربی و عربی منطقه» دانست و در ادامه گفت: «جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش این خطر را درک و به دیگران گوشزد کرد و در حد استطاعت خود با این گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کرد».

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که ایران به دولت عراق و سوریه «در مبارزه با تروریست‌ها» کمک می‌کند «تا اولاً امنیت ایران حفظ شود و ثانیاً شر تروریست‌ها از سر سایر مسلمانان رفع گردد».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه ۱۱ فروردین از آزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران دفاع کرد و آن را موجب خرسندی ملت‌هایی دانست که از آمریکا و اسرائیل «دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی‌آید».

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران یکشنبه ۱۵ فروردین خبر داد که ۸۹ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران به دلیل مسائل موشکی در لیست تحریم‌های شورای امنیت قرار گرفته‌اند.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های مربوط به برنامه موشکی ایران برای هشت سال ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله منافع خانواده علی خامنه ای ها ولاریجانی ها در چپاول پولهای از تحریم آزاد شده و درحرید و منتاژ موشک های چینی و روسی تامین میشود. باید از این عجم زاده گان و جمجه داران تهی مغز مریدانشان پرسید آیا قدرت نظامی شما از قدرت نظامی ژاپن و آلمان هیتلری بیشتر است؟ این چپاولگران آخوند زاده که با حمایت روسیه و چین عذری موجه برای بسته بندی و کیسه کرددن کردن دلارها و تقدیم کردن نفت مفت به آنها یافته اند باری دیگر جهت گول زدن و عوام فریبی بر آمده اند.

  • عباس

    سالیان دراز اصرار درجنگ با همسایه مسلمان خود نتیجه اش چه بود؟ سالیان دراز اصرار در حق مسلم انرژی هسته ای و جشنهای پیروزی دروغین گرفتن آن توسط یک فریبکار نژاد کوتوله چه بود؟ و حال اصزار در موشک بازی؟  «شک» هم جلوی آینه میشود «کش» که بر طبقه فتوای سید علی دادنش حرام است . پس بدون شک عاقبت کش دادن و اصرار درفریب و مکر و  حیله های تمام ناپذیر بازی با سرانجام تاریک و سیاه خود است و قومی اصرار پرور در کشمکش یا شکمشک.

  • روزبه

    آزمایشات تسلیحات لازم و ضروریست اما تبلیغاتی کردن آنها و شعارهای جنگ طلبانه شما ست که حتی ملت خودمون رو هم عاصی کرده. دست وردارید از هر روز این به طبل جنگ زدن و شعار نابودی و مرگ این و اون کشور یابالا رفتن از در و دیوار سفارتخانها یا تقویت نظا می شورشی در کشور های همسایه . این سیاست های جنگ طلبانه شما باعث شده عربها که دشمن خونی اسراییل بودن و چند بار با هم جنگیدن حالا بخاطر سیاست های شما احساس خطر کنند وبا هم متحد بشن علیه کشور و ملت ایران. اگر راست میگید سرتون بندازید پایین و سعی کنید با دیگران راه بیاید . زندگی مردم و اقتصادشون راه بیندازید توسعه تسلیحاتی دفاعی هم انجام بدهید. این قلدوری شماست که دردسر ساز.