ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: برخی اتهامات مینو خالقی قابل اثبات نیست

علی مطهری می‌گوید اتهامات مینو خالقی محکم نیست: «اینکه ایشان در خارج از کشور با مردی مصافحه کرده هم خیلی قابل اثبات نیست ضمن اینکه دست دادن در صورتی که با دستکش باشد بلااشکال است».

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی از تهران درباره رد صلاحیت مینو خالقی، نماینده منتخب اصفهان گفت که اتهاماتی که به او زده‌اند «قابل اثبات نیست».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی مطهری، یکشنبه ۱۵ فروردین در حاشیه جلسه علنی مجلس به خبرنگاران گفت که بررسی اعتبارنامه‌ها باید به مجلس محول می‌شد و «ابطال آراء، قانونی نبوده است».

مطهری گفت که اتهاماتی که به مینو خالقی زده شده «محکم نیست».

مینو خالقی، نماینده منتخب سوم اصفهان از لیست اصلاح‌طلبان، سه‌شنبه سوم فروردین رد صلاحیت و آرای او ابطال شد. او در انتخابات هفتم اسفند ۹۴، ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی به‌دست آورده بود.

بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، مینو خالقی به بهانه «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» رد صلاحیت شده است.

مطهری درباره این اتهام گفت: «اینکه ایشان در خارج از کشور با مردی مصافحه کرده هم خیلی قابل اثبات نیست ضمن اینکه دست دادن در صورتی که با دستکش باشد بلااشکال است».

این نماینده مجلس گفت که وزارت کشور می‌تواند اعتبارنامه مینو خالقی را به مجلس ارائه کند تا مجلس آن را بررسی کند و ادامه داد: «بعد از رأی مردم فکر می‌کنم این کار عادلانه نبود».

مطهری با تأکید بر لزوم بازنگری به قانون انتخابات در مجلس آینده، گفت: «ما باید توضیحات شورای نگهبان را بیشتر بشنویم و ببینیم در چه ضوابطی این اتفاق افتاده است».

محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور، دوشنبه ۹ فروردین اعلام کرد که این ستاد در مورد رد صلاحیت مینو خالقی از نظر حقوقی با شورای نگهبان اختلاف نظر دارد.

ستاد انتخابات کشور پس از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره ۱۰۰ خود نتایج قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان را اعلام کرد که بر اساس آن مینو خالقی نفر سوم بود.

مینو خالقی پس از حمیدرضا فولادگر و ناهید تاج‌الدین، سومین نماینده منتخب اصفهان بود. بدین ترتیب، نفر پنجم از نمایندگان اصفهان در انتخابات میان‌دوره‌ای تعیین خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    خدایاجونم کجایی اگر هستی یالله عصا زنون بیا و بگو اول که چرا مینو خانم خالقی را با دوتا دست آفریدی که بابت دست دادن فقط با یک دستش بااونهم یکی دیگه از بنده گانت دچار مشکل بشه ونتونه بره مجلس؟ خدایا خودت حتما از شبکه های اجنماعی مطلعه هستی که مینو خانم هدفش اصلاح کرددن بوده و در نماز و روضه و پای منبر نشینی و قران خوانی و حجاب هم نمره بیست گرفته پس بیا خدا جون برای بار دوم به مردم ایران لطف کن بار اول که لطف خمینی رو فرستادی که مخ و فهم و شعور و اقتصاد میلیونها رو ممکید و حالا برای بار دوم بعنوان ریش سفید کرات آسمان گوشی تلفن رو بردار و به ولایت فقیه تلفن کن و پادرمیانی کن مینو خانم را به سر سفره آخوندها راه بدن! اگر بار سوم هم خواستی لطف کنی صورت مطهری رو خوشگل کن و یک دست کت و شلوار هاکوپیان بهش عنایت فرما! آمین یارب العالمین