ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی: تقویت قدرت موشکی را لازم می‌دانم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر از سخنانی که به نام او درباره توان موشکی و مذاکره منتشر شده بود برائت جست و گفت همواره بر پیشبرد توان موشکی تأکید داشته است و همچنان خامنه‌ای را بهترین شخص برای ولایت فقیه می‌داند.

اکبر هاشمی رفسنجانی بار دیگر جمله منتسب به خود درباره قدرت موشکی و مذاکره را تکذیب کرد و آن را متعلق به هفت سال پیش دانست. او گفت همواره در جهت پیشبرد توان موشکی جمهوری اسلامی تلاش کرده و علی خامنه‌ای را بهترین ولی فقیه می‌داند.

هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه ۱۵ فروردین در یکی از دیدارهای نوروزی خود درباره انتشار جمله‌ای از او در مورد توان موشکی و گفتمان سیاسی در توئیتر که موجب حملات اخیر علیه او شد گفت نقل این جمله برای او هم تازگی داشت.

او افزود: «گفتم که اصل آن جمله را بیاورند که آوردند و دیدم که مربوط به تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۸۷ یعنی هفت سال قبل و در مصاحبه‌ مفصل با یک گروه فیلمساز هلندی با موضوع "تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ایران"، است.»

چندی پیش در صفحه توئیتر منتسب به اکبر هاشمی رفسنجانی جمله‌ای به نقل از او منتشر شده بود که مضمون آن چنین بود: «دنیای فردا، دنیای گفتمان است نه موشک».

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۱۱ فروردین در دیدار با جمعی از مداحان گفت چنین جملاتی اگر آگاهانه باشند، خیانت به کشور تلقی می‌‌شوند.

هر چند هاشمی رفسنجانی پس از سخنان خامنه‌ای این گفته را در یک عقب‌نشینی آشکار تکذیب کرد و تحریف شده خواند، اما این موضوع موج جدیدی از حمله به او به‌راه انداخت.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از «تحریف و تقطیع» سخنان خود، گفت: «در شرایط موجود که دشمنان، انقلاب، ایران و اسلام را تهدید می‌کنند، تجهیز قوای نظامی کشور، از جمله تقویت قدرت موشکی کشور را لازم می‌دانم.»

او همچنین برای آن‌که نشان دهد مدافع تقویت توان موشکی جمهوری اسلامی است گفت صنایع موشکی در زمان جنگ که او فرماندهی آن را برعهده داشته، از صفر شروع شد و بعدها در زمان ریاست جمهوری‌اش تقویت شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که در دوره ریاست جمهوری‌اش توسعه‌ برنامه موشکی هیچ‌گاه از اولویت نیفتاد، گفت به‌دلیل اهمیتی که به این موضوع می‌داده است، فرزندش محسن را که در کانادا مشغول تحصیل بود و «رشته‌اش مفید برای این صنعت بود»، به ایران فراخوانده و از طریق او صنایع موشکی را در سپاه پاسداران و جهاد سازندگی تقویت کرده بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود از خامنه‌ای به‌عنوان ولی فقیه تمجید کرد و گفت: «بارها گفته‌ام هم به‌عنوان اصل ولایت فقیه باید از رهبری نظام حمایت کرد و هم به‌عنوان شخص ولی فقیه، کسی بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای نداشته و نداریم.»

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران نیز روز دوشنبه ۱۶ فروردین در هم‌نوایی با مواضع و رهنمودهای علی خامنه‌ای، دستور برخورد با هرگونه تخریب توان موشکی جمهوری اسلامی را داد. او در جلسه مسئولان قضائی گفت عده‌ای با ادعای آزادی بیان راهبردهای مهم امنیتی کشور را زیر سئوال می‌برند و در طریق تضغیف و تخریب توانمندی‌های امنیتی نظام گام بر می‌دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    گربه مرتضی علی ! به هر سو بیندازید، روی دست می آید زمین ! به جنایت ها و خیانتهای گذشته افتخار هم می کند ! نگرانیش از این است که اگر نظام مقدس از هم بپاشد او را هم دراز خواهند کرد !

  • ماها

    بی قانونی، مبهم بودن اتهام خیانت که عواقب شدید قضایی داشته حاکمیت به افرادحاشیه ای یا غیر حکومتی میزنند و راحت پرونده سازی میکنند. این نمونه ای پرونده سازی است

  • حمید

    خاطر ملت موش پرور چون بوف کور رفسنجانی جمع که تقویت موشکی که برای ردگم کردن فاجعه برجام این روزها بر زبان بوف کورها افتاده  خیلی زود با یک نرمش بزدلانه دیگر ولایت فقیه بجایی خواهد رفت که تقویت هسته ای رفت!!! و این حق ماست که از کوری و کری بوفیان  ماست که بر ماست! نه حتی به اندازه یک سر مو شک و تردید  در آن!