ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پيام نوروزی دبيرکل ســازمان ملل

بان کی مون، دبيرکل سازمان

بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل به رسم هر سال پيامی به‌مناسبت نوروز منتشر کرد.

به گزارش سايت سازمان ملل، بان کی مون در پيام خود گفته است: "اين ايام ويژه از سال، مردم گوناگونی از سراسر منطقه‌ای متنوع و غنی را برای جشن سالانه نوروز، به هم نزديک می کند."

دبيرکل سازمان ملل با اشاره به اين‌که "نوروز، سنتی ديرينه در بسياری از کشورهای غربی، آسيای مرکزی و جنوبی، قفقاز، بالکان و فراتر از آن است"، بر تنوع فرهنگی در برگزاری اين جشن تأکيد کرد و گفت: "گراميداشت اين روز گاه به‌شکل مسابقات اسب‌سواری، کشتی سنتی، اجرای ترانه‌هايی در زبان‌های مختلف، و گاه به‌شکل نقل افسانه‌های اسطوره‌ای از جمشيدشاه و يا روشن ساختن شمع در مقابل خانه‌ها برگزار می‌شود.

بان کی مون تأکيد کرد: "اين جلوه‌های گوناگون معنوی نوروز حامل پيام همبستگی انسان است."

به‌گفته دبيرکل سازمان ملل "نوروز تنها يگانگی کشورهای مختلف نيست. اين روز به ما يادآور می‌شود سياره‌ای را که به اشتراک گذاشته‌ايم با ارزش‌گذاری بر زيبايی طبيعت و نوآوری بهار، گرامی بداريم."

بان کی مون افزود: "نوروز می‌تواند الهام‌بخش برگزارکنندگان اين جشن برای حفاظت از محيط زيست هم باشد."

دبيرکل سازمان ملل در انتها اظهار اميدواری کرد که همه مردم به‌مناسبت نوروز به زيبايی طبيعت، وعده بهار و توان فرهنگ برای ايجاد صلح بينديشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.