ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جریمه به‌کارگیری کارگران افغان در ایران افزایش یافت

علی اقبالی، مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران از افزایش جریمه مالی به‌کارگیری «اتباع خارجی» خبر داد.

علی اقبالی، مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران از افزایش جریمه مالی به‌کارگیری «اتباع خارجی» خبر داد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ۱۹ فروردین خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اقبالی گفت که جریمه به‌کارگیری «اتباع خارجی غیرمجاز» در بازار کار در سال ۱۳۹۵ به ازای هر روز مبلغ ۱۳۵ هزار و ۳۶۱ تومان خواهد بود.

اغلب کارگران خارجی در ایران افغان هستند. مقامات ایران می‌گویند یک‌ونیم میلیون تن از پناهجویان افغانستانی در ایران اجازه اقامت ندارند و دیگر مهاجران افغان نیز با مشکل تمدید اقامت مواجه‌اند.

جریمه به‌کارگیری کارگران اتباع خارجی غیرمجاز در سال گذشته برای هر روز کاری ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

به‌گفته این مقام وزارت کار، کارفرمایانی که کارگران «خارجی غیرمجاز» را به‌کار بگیرند، به یک تا ۹۰ روز حبس نیز محکوم می‌شوند.

او همچنین تعداد اتباع شناسایی شده شاغل به‌صورت غیرمجاز را در کارگاه‌ها ۴۲ هزار و ۶۹۷ نفر اعلام کرد.

گروه‌های کوره‌پزخانه‌ها، کارهای ساختمانی، کارگاه‌های کشاورزی از جمله مشاغل تعیین‌شده برای کارگران افغان در ایران است.

کارگران تبعه افغانستان در ایران شامل قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی نمی‌شوند و قانون حداقل دستمزد شورای عالی کار نیز شامل آن‌ها نمی‌شود. دستمزد پرداختی به کارگران مهاجر افغان به دلیل عدم بهره‌مندی از قانون کار، پایین‌تر از دستمزد پرداختی به کارگران ایرانی در کار مشابه است. آن‌ها از دریافت یارانه‌های نقدی دولت محروم هستند و همچنین حق گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران ندارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    گناه افغانی این است که بیشترشان با ملت فتنه گر ایران از یک تبار هستند، گناهشان این است که تا همین مدت کوتاه پیش با ملت فتنه گر ایران یک ملت بودند. این ملت فتنه گر می خواهد به نظام ضربه بزند. این ملت فتنه گر انگار صافکار است و گویی این نظام مقدس خودرو است که میخواهد به آن تقه و ضربه بزند ! اینها همه کار دشمن است ! اگر میخواستید نظام مقدس به شما خدمت کند و پول بدهد بجای اینکه بیایید کار کنید میرفتید در حوزه علمیه ! میرفتید در جنوب لبنان یا به غزه میرفتید. یا جز امت حزب اله حاضر در صحنه میشدید برای سرکوب ملت فتنه گر ایران. می آیید کار میکنید ؟!

  • EzatAkbari

    افغانی مگه چه گناه کرده افغانیا مگه آدم نیستن

  • شهروند درجه سه

    بله ! همه را بیرون کنید ! ما باید به حکومت سوریه و غزه وحزب اله لبنان پول بدهیم ! چه معنی دارد که از بلخ و هرات و کابل بیایند اینجا کار کنند !؟ ما باید پول بدهیم به حوزه علمیه قم و بدهیم در سوریه و سامرا و کربلا و نجف و جاهای دیگر گنبد و گلدسته طلا و صحن و حرم و مسجد بسازند! چرا باید پول بدهیم که از هرات بیایند مشهد کار کنند !؟ اینها همه کار دشمن است. دشمن می خواهد همه پولها مال ولی امر مسلمین جهان نباشد! باید پولها را بدهیم به روحانیت معظم ! بدهیم به امت حزب اله در صحنه که ملت فتنه گر ایران را سرکوب کنند ! ما همه باید هرچه داریم را بدهیم به ولی امر مسلمین جهان تا برای حفظ حکومتش هزینه کند ! این اوجب واجبات است ! بدهیم سپاه مقدس موشک درست کند رویش فحش بنویسد و پرتاب کند تا این برجام که خواست دشمن است نابود شود ! تا ملت فتنه گر ایران خیال نکند نظام مقدس با این حرفها دست از سرش برمیدارد !آقا بصیرت داشته باشید ! خجالت هم خوب چیزی است !