ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثریا حکمت بازیگر سینمای ایران در تنگدستی درگذشت

آذر مهدی قلی‌خانی، با نام هنری ثریا حکمت، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران بامداد جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ در سن ۶۲ سالگی به دلیل تشنج و لخته شدن خون در مغز درگذشت. او سال‌های پایانی زندگی خود را در تنگدستی مطلق زندگی کرد.

آذر مهدی قلی‌خانی، با نام هنری ثریا حکمت، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران بامداد جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ در سن ۶۲ سالگی به دلیل تشنج و لخته شدن خون در مغز درگذشت. او سال‌های پایانی زندگی خود را در تنگدستی زندگی کرد.

ثریا حکمت صبح دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، بر اثر سکته مغزی، به کُما رفته بود.

او در سال ۱۳۳۲ در خوی به‌دنیا آمد و از اوایل دهه ۱۳۵۰ فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرد. اولین فیلم او «ناجورها» نام داشت که سعید مطلبی آن را در سال ۱۳۵۳ ساخت.

ثریا حکمت در فیلم‌های سینمایی چون «ای ایران»، «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «خواستگاری»، «شب‌شکن»، «سمندر»، «جدال در تاسوکی»، «بهار در پاییز»، «دو همسفر»، «حالا چه شود؟»، «روز دیدنی»، «نیش»، «تهاجم»، «ماه‌پیشونی»، «آواز قو»، «عروسی مهتاب»، ایفای نقش کرد.

او همچنین در سریال‌های تلویزیونی «مرد اول»، «آپارتمان»، «فاصله»، «گزارش»، «خانه به خانه» و «خاطره‌ها» بازی کرد.

ثریا حکمت بیش از یک دهه فعالیت بازیگری نداشت. آخرین فیلم او «آواز قو» نام داشت که در سال ۱۳۷۹ ساخته شد.

این بازیگر در مردادماه ۱۳۹۳ در گفت‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد که قادر به تأمین ودیعه مسکن خود نیست و مدتی بعد در چادر زندگی خواهد کرد. او گفت حتی توان پرداخت، هزینه درمان دندان‌های خود را نیز ندارد.

ثریا حکمت در این گفت‌وگو همچنین اعلام کرد که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده است تا قبرش را در قطعه هنرمندان پیش‌خرید کنند تا در زمان حیات بتواند آن را برای گذران زندگی بفروشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • a

    مگه اینکه مرگ ملت رو از فقر و بی خانمانی و بدبختی نجات بده وگرنه تو این مملکت که چاره و فریاد رسی نیست! ظاهرا این خانم با مرگ از دست مصیبتهای این زندگی نجات پیدا کرد! چقدر غم انگیز

  • کامی

    مرگ بر اسلام

  • عباس

    و این چگونه مملکتی است که پیرمرد ۷۷ ساله یکدستی با لخته عقلی در مغز خود را مالک و وارث تمام ثروت مملکت دانسته و حکفرمایی میکند بجای آنکه  همچون دیگر هم سن و سالهای خود یا در خانه سالمندان بوده و یا در چادر زندگی کند؟!؟ حقأ که «ناجورها» صفت مناسبی است از برای نظام حاکم که با «آواز قو» ملتی را به بی «خانه در خانه» خود تبدیل کرده تنگدست و در گور.  

  • افراطی نباش

    در کشور ما چه چیزی درست است که این باشد واقعا این حکومت یک تنه می تواند ایران چندین هزار ساله را نابود کند

  • سهیلا

    در وقت زنده بودن عزیزشان نمی داریم و گرامی شان نمید اریم. وقتی مردند یادمان می آید که بوده اند.