ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابرها، عامل تشدید گرمایش زمین

با در نظر گرفتن نقش ابرها که تا کنون در تحقیقات مربوط به تغییرات اقلیمی دست‌کم گرفته شده بود، گرمایش زمین به مراتب شدیدتر از پیش‌بینی خواهد بود.

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که ابرها و ذرات درونی آن‌ها در پدیده گرمایش زمین نقش عمده‌ای دارند. تا کنون نقش ابرها در تغییرات اقلیمی به شدت دست‌کم گرفته شده بود.

با در نظر گرفتن تأثیر ابرها، دمای زمین تا پایان قرن حاضر (نسبت به آغاز صنعتی شدن) به ۵.۳ سانتیگراد خواهد رسید

به گزارش گاردین، ساختار یخ‌های موجود در ابرها در سال‌های گذشته تغییرات فراوانی داشته که سبب افزایش فزاینده دمای زمین خواهد شد.

تحقیق بر روی ساختار ابرها و ارتباط آن با گرمایش زمین توسط جمعی از دانشمندان دانشگاه «ییل» امریکا و به وسیله داده‌های ماهواره‌ای صورت گرفته است.

روزنامه گاردین درباره نتایج تحقیق نوشته است :«بر خلاف آنچه تا کنون فرض شده، مایعات درون ابرها بسیار بیشتر از ذرات جامد -یعنی یخ‌ها- هستند و از این رو ابرها که متشکل از آب فراوانی هستند در سطح فوقانی زمین و با جذب کردن گرمای ساطع شده از سطح خورشید روند گرمایش زمین را تشدید می‌کنند.»

در صورتی که ابرها به جای آب حاوی کریستال‌های یخ بیشتری بودند، به جای جذب و به دام انداختن گرمای خورشید آن را انعکاس داده و از گرمایش زمین نیز جلوگیری می‌کردند.

این تحقیق با در نظر گرفتن نقش ابرها پیش‌بینی کرده است که گرمایش زمین در سال‌های پیش رو به مراتب شدیدتر از آنچه پیش از این می‌پنداشتیم خواهد بود.

تا کنون و بر اساس پیش‌بینی‌های متعدد سازمان ملل متحد، دمای زمین تا پایان قرن حاضر (نسبت به آغاز صنعتی شدن) حداکثر ۴.۶ سانتیگراد افزایش پیدا می‌کرد. اما بر اساس تحقیقات اخیر این دما  به ۵.۳ سانتیگراد خواهد رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.