ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آموزش و پرورش مسئولیت مرگ حمیدرضا گنگو زهی را نمی‌پذیرد

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفته است دیواری که فرو ریختنش موجب مرگ معلم روستای نوکجو در استان سیستان و بلوچستان شده، دیوار مدرسه نبوده و فیلم آن هم موجود است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفته است دیواری که فرو ریختنش موجب مرگ معلم روستای «نوکجو» از توابع «روتک» شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان شده، دیوار مدرسه نبوده و فیلم آن هم موجود است.

عکس تزیینی است

مرتضی رئیسی روز یک‌شنبه ۲۲ فروردین به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که مدرسه اصلا دیوار نداشته و مدرسه‌های یک کلاسه و دو کلاسه دارای حصار نیستند: «این چیزی است که به بنده منتقل کرده‌اند. فیلم هم موجود است و شما می‌توانید ببینید که خود ساختمان مدرسه هیچ صدمه‌ای ندیده است.»

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش هم به شبکه خبر تلویزیون ایران گفته است که دیواری در یک ساختمان متروکه در جوار مدرسه خراب شده و به مرگ معلم مدرسه انجامیده.

ایلنا نوشته است که برخی‌ها این روایت‌ها را توجیه آموزش و پرورش می‌دانند که می‌خواهد به نوعی از پذیرش مسئولیت این حادثه شانه خالی کند.

عصر روز یک‌شنبه ۱۵ فروردین ماه، حمیدرضا گنگو‌ زهی، به هنگام وزش گردباد متوجه می‌شود دیواری که سه دانش‌آموز در کنار آن قرار گرفته بودند به دلیل بارش‌های روزهای گذشته در حال فروریختن است که او بلافاصله اقدام به نجات دانش آموزان می‌کند، اما خودش زیر آوار می‌ماند و جانش را از دست می‌دهد: یک معلم در سیستان و بلوچستان جان دانش‌آموزان را نجات داد و خود زیر آوار جان باخت

روستای نوکجو در بخش روتک شهرستان خاش امکانات درمانی و ارتباطی ندارد و حتی شبکه موبایل در آنجا کار نمی‌کند. به همین دلیل دو ساعت طول می‌کشد تا عبدالرئوف شهنوازی، معلم دیگری که پایش در این حادثه شکسته، شخصا حمیدرضا گنگوزهی را به بیمارستان برساند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حمیدرضا گنگو زهی با آموزش و پرورش قرارداد نداشته و «معلم شرکتی» بوده و تنها ماهی ۴۵۰ هزار تومان حقوق می‌گرفته است. پدر او هم گفته که همین حقوق اندک نیز ماه‌‌ها به تعویق می‌افتاده است: «همسر و دو فرزند کوچک حمیدرضا به حمایت و توجه دولت احتیاج دارند که امیدواریم عزیزان ما در جهت رفع مشکلات به ما کمک کنند.»

سایت میدان درباره این حادثه و حوادث مشابه آن نوشته است که دانش‌آموزان و معلمان قربانی کیفیت پایین ایمنی مدارس می‌شوند و مقام‌های آموزش و پرورش عمدتا از پذیرش مسئولیت طفره می‌روند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.