ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز به کار گروه جی ۷ ، هدف نهایی خلع سلاح هسته‌ای

وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد که آنها علاوه بر موضوع خلع سلاح هسته‌ای درباره مسائل اساسی همچون تروریسم، امنیت دریایی، مسائل مربوط به کره شمالی، اوکراین و خاورمیانه نیز به بحث خواهند نشست.

وزاری خارجه هفت کشور پیشرفته صنعتی جهان یکشنبه ۱۰ آوریل/۲۲ فرورین، در هیرویشمای ژاپن گردهم آمدند. گروه جی ۷ هدف نهایی خود را پایان دادن به سلاح هسته‌ای اعلام کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن، فومیو کیشیدا که ریاست این نشست دو روزه را بر عهده دارد اعلام کرد که علاوه بر موضوع خلع سلاح هسته‌ای درباره مسائل اساسی همچون تروریسم، امنیت دریایی، مسائل مربوط به کره شمالی، اوکراین و خاورمیانه نیز به بحث خواهند نشست.

با این حال وانگ یی، وزیر امور خارجه چین قبل از اجلاس جی ۷ از شرکت کنندگان درخواست کرد تا بر سر مناقشه مرزی و مسائل دریای جنوبی چین جار و جنجال بر پا نکنند.

وزیر امور خارجه آمریکا ،جان کری نیز روز یکشنبه به هیروشیما رسید و در اولین اقدام با همتایان خود از کشورهای بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن از موزه بمب اتمی در هیروشیما بازدید کرد. جان کری بلندپایه ترین مقام آمریکایی است که پس بمباران هیروشیما در سال ۱۹۴۵ از این شهر دیدن می کند.

بمب اتمی آمریکا در ششم اوت ۱۹۴۵ و در پایان جنگ جهانی دوم شهر هیروشیما در ژاپن را به خاکستر نشاند و بیش از ۱۴۰ هزار نفر را کشت.

وزیر خارجه ژاپن ابراز امیدواری کرده است که در پایان این نشست گروه جی ۷ موفق شود تا «بیانیه هیروشیما » را در راستای پیشبرد مسئله خلع سلاح هسته‌ای صادر کند.

بیش از چهار هزار نفر نیروی امنیتی وظیفه تأمین امنیت نشست جی ۷ در هیروشیما را بر عهده دارند.

اجلاس جی ۷ در حالی کار خود را آغاز کرد که فرانک والتر اشتاین، وزیر امور خارجه آلمان به دلیل نقص فنی در هواپیمایش هنوز به هیروشیما وارد نشده است.

جی ۷ دو سال است که بدون حضور روسیه به کار خود ادامه می‌دهد. روسیه به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه در اوکراین به قلمروی خود در سال ۲۰۱۴ از گروه هشت کشور صنعتی جهان «جی ۸» اخراج شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.