ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز رزمایش امنیتی "پیامبر اعظم" در سراوان

فرمانده نیروی زمینی سپاه، هدف از این مانور سه روزه را نمایش اقتدار نظام خوانده و سخنگوی رزمایش می‌گوید افزایش رابطه سپاه با مردم منطقه یکی دیگر از اهداف آن است.

نیروی زمینی سپاه پاسداران مانور سه روزه خود در سیستان و بلوچستان را شروع کرد. فرمانده این نیرو پیش‌تر گفته که هدف از این رزمایش، نمایش اقتدار نظام است.

این رزمایش با محوریت قرارگاه قدس، یگان‌های هوانیروز سپاه، مرزبانی، نیروی انتظامی برگزار می‌شود. عکس: خبرگزاری تسنیم

منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان از صبح سه‌شنبه ۲۴ فروردین صحنه مانوری نظامی/امنیتی است. به گزارش خبرگزاری فارس، عملیات رهایی گروگان، هلی برن و عملیات چتربازی از طریق شلیک کاتیوشا از جمله برنامه‌های این رزمایش سه روزه هستند.

خبرگزاری‌های تسنیم و فارس، نزدیک به محافل امنیتی و نظامی، از فرصت برگزاری این رزمایش برای تبلیغ انواع پهپادها و ظرفیت رزمی سپاه در «مقابله با دشمن» سود جسته‌اند. آنها می‌نویسند بیش از ۱۰ فروند پهپاد به نام‌های ابابیل، حماسه، شاهد و صادق در منطقه به پرواز در آمده‌ و عملیاتی در عمق ۱۰۰کیلومتری انجام داده‌اند.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پیش‌تر گفته بود که هدف این رزمایش امنیتی «حفظ آمادگی رزمی یگان‌های منطقه» و «نمایش اقتدار نظام» است. صبح سه‌شنبه ۲۴ فروردین، محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس و سخنگوی رزمایش «پیامبر اعظم» اعلام کرد که تمام منطقه زیر پوشش امنیتی سپاه قرار دارد. او افزایش رابطه سپاه با مردم منطقه را یکی از اهداف این مانور خواند.

رزمایش «پیامبر اعظم»، دو روز پس از ملاقات "عیدانه" خامنه‌ای با فرماندهان ارتش و سپاه برگزار می‌شود. خامنه‌ای در این ملاقات با تاکید بر لزوم تقویت توان عملیاتی نیروهای مسلح گفته بود که نیروهای ایرانی تنها نیروی مسلح کارا، مکتبی و با انگیزه جهان هستند.

مانور امنیتی/نظامی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرقی ایران در ادامه موجی آغاز شده که محافل نظامی، سپاهی و امنیتی در هم‌نوایی با سخنان رهبر ایران در بحث مذاکره با آمریکا، «توان موشکی» و «قدرت دفاعی» ایران به راه انداخته‌اند.

در یکی از آخرین موضع‌گیری‌ها، حسین دهقان، وزیر دفاع ایران از وزیر خارجه آمریکا خواست که "حرف مفت" نزند. این واکنشی بود به سخنان جان کری در پایتخت بحرین که از مقامات جمهوری اسلامی دعوت کرده بود کمک کنند تا جنگ در سوریه و یمن پایان بگیرد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.