ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف فساد بانکی در ایران با ۱۲ متهم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از کشف یک فقره فساد بانکی با دو متهم بانکی و ۱۰ متهم غیربانکی خبر داد که در سایه تبانی مسئولان ارشد این بانک و با نقض قوانین بانکی صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از کشف یک فساد بانکی با دو متهم بانکی و ۱۰ متهم غیربانکی خبر داد که در سایه تبانی مسئولان ارشد این بانک و با نقض قوانین بانکی صورت گرفته است.

به گزارش روزنامه قانون، امیر جلالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز، امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه گفت که یکی از بانک‌های مطرح کشور در اواخر دهه ۸۰ به طرق غیرقانونی و بر خلاف ضوابط بانکی اقدام به پرداخت وام‌های بسیار سنگین ارزی و ریالی کرده است.

جلالی گفت در این پرونده فساد بانکی تخلفات گسترده‌ای وجود دارد؛ چراکه این بانک بیش از تعهد و سقف قانونی خود تسهیلات پرداخت کرده است.

به‌گفته جلالی برخی افراد که در این پرونده نقش داشته‌اند در مقاطع مختلف زمانی دارای مسئولیت بوده‌اند. او در این رابطه افزود: «ضمانت‌نامه‌های بانکی صادره خلاف قانون و بدون رعایت تشریفات صادر شده، به‌طوری که برخی از مدارک و اسناد برای اخذ وام ارائه شده است که صدور این اسناد از ناحیه مراجع مختلف دارای صلاحیت، خلاف قانون بوده است».

جلالی همچنین افزود: «وام‌گیرندگان اغلب با ثبت شرکت‌های صوری یا غیرفعال اقدام به دریافت مبالغ کلان کرده‌اند که متخلفان احضار و در مواردی با بازگرداندن وجوه به حساب دولت و سپردن وثیقه کافی و قانونی آزاد شده‌اند».

به‌گفته او در این پرونده حتی بانک مربوطه برای بررسی صحت عمل وام‌گیرنده، نظارت معمول و عادی را نیز اِعمال نکرده است.

تخلفات و فسادهای مالی در جمهوری اسلامی به موضوعی روزمره در ایران تبدیل شده است.

اختلاس سه هزار میلیاردی، معروف به «اختلاس بزرگ» در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد افشا شد. مه‌آفرید خسروی، از متهمان اصلی این پرونده و مدیر شرکت «توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» در ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۰ دستگیر و در نهایت اعدام شد.

در گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی که سال ۹۳ منتشر شد، ایران در سال ۲۰۱۴ در میان ۱۷۵ کشور و منطقه، در رتبه ۱۳۶ «شاخص جهانی احساس فساد» قرار داشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.