ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت سند همکاری بین ایران و ایتالیا امضا شد

ایتالیا درصدد است به حجم هفت میلیارد یورو مبادلات تجاری با ایران در سال ۲۰۱۰ بازگردد و یکی از اصلی‌ترین هم پیمانان تجاری ایران در اروپا باشد.

متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا به‌منظور گسترش و ارتقای روابط دوجانبه با ایران همراه با یک هیئت ۲۵۰ نفری سیاسی و اقتصادی روز سه‌شنبه ۱۲ آوریل / ۲۴ فروردین وارد تهران شد و در همین روز هفت سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا در تهران

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز سه‌شنبه در مجموعه سعدآباد به‌طور رسمی از متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا استقبال کرد.

در مراسم استقبال از متئو رنتزی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت داشت.

ديدار با دكتر حسن روحانی و ديگر مقام‌های بلندپايه ايران، توسعه همكاری‌های اقتصادی و تجاری دو كشور در دوران پس از لغو تحريم‌ها و حضور فعال شركت‌ها و سرمايه‌گذاران ايتاليايی در ايران از اهداف سفر رنتزی به تهران عنوان شده است.

در این سفر به‌همراه نخست‌وزیر ایتالیا وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه‌های این کشور، برخی معاونان وزارتخانه‌ها، رؤسای مؤسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شرکت نفت «انی»، اتحادیه صنایع «کنفیندوستریا»، مؤسسه تجارت خارجی «ایچه»، نمایندگان شرکت‌های کوچک و متوسط، و همچنین صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانک‌های بزرگ ایتالیا حضور دارند.

پس از مراسم استقبال و معرفی اعضای هیئت بلندپایه ایتالیا، اسناد همکاری بین تهران و رم بین مقام‌های ارشد بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور و در حضور حسن روحانی و متئو رنتزی امضا شد.

این اسناد شامل هفت سند همکاری است. از جمله، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی؛ تفاهم‌نامه همکاری صنعتی میان وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر؛ سند چارچوب همکاری راه آهن ایران و راه آهن دولتی ایتالیا؛ یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت اِنل و شرکت ملی صادرات گاز ایران برای تولید گاز و ال‌ان‌جی؛ یادداشت تفاهم بین شرکت فرودگاه‌های میلان ایتالیا و شرکت فرودگاه‌های ایران در مورد توسعه فرودگاه مهرآباد؛ یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت کارگاه سیستم ایران و شرکت دنیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودروسازی؛ و تفاهم‌نامه همکاری‌های نمایشگاهی میان شرکت سهامی نمایشگاه‌های ایران و نمایشگاه‌های بین المللی رم.

ایتالیا درصدد است به حجم هفت میلیارد یورو مبادلات تجاری با ایران در سال ۲۰۱۰ بازگردد.

مبادلات تجاری ایتالیا با جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۴ از مرز یک میلیارد یورو گذشته است و این کشور پس از آلمان دومین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا به‌شمار می رود.

سفر نخست‌وزیر ایتالیا سه ماه پس از سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به رم انجام می‌شود. در سفر روحانی با همراهی یک هیأت بزرگ اقتصادی ۱۲۰ نفره به ایتالیا، دو کشور ۱۷ قرارداد در عرصه‌های حمل و نقل هوایی و زمینی، سلامت و بهداشت، کشاورزی و انرژی به ارزش ۱۷ میلیارد یورو امضا کردند.

همچنین شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) قرار‌داد خرید ۲۰ فروند هواپیمای مسافرتی کوچک را با شرکت ای‌پی‌آر ایتالیا امضاء کرد.

در جریان همین سفر بود که حسن روحانی در مشایعت ماتئو رنتزی از قصر کاپیتول (کامپیدولیو) در رم دیدن کرد و مقامات ایتالیایی دستور دادند تعدادی از مجسمه‌های برهنه در این قصر را با جعبه‌ای بپوشانند تا برهنگی آن‌ها از نظر رئیس جمهوری ایران دور بماند. این اقدام در ایتالیا جنجال به‌پا کرد و انتقادهایی را برانگیخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    سهم برادران روس و چینی چه می شود ؟ اگر برادران و امت حزب اله حاضر در صحنه اعتراض کنند، دلگیر می شوید !

  • hasani

    امده چکهای قرار دادهای محرمانه قبلی را نقدکند؟!