ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ گوزن باردار در باغ وحش خرم‌آباد به دلیل پرتاب سنگ بازدیدکنندگان

ابراهیم توکلی، مدیرکل دامپزشکی لرستان دلیل مرگ یک رأس گوزن زرد باردار در باغ وحش «کاسیت» خرم‌آباد را نه تب برفکی که پرتاب سنگ از سوی بازدیدکنندگان باغ‌وحش و استرس این گوزن عنوان کرد.

ابراهیم توکلی، مدیرکل دامپزشکی لرستان دلیل مرگ یک رأس گوزن زرد باردار در باغ وحش «کاسیت» خرم‌آباد را نه تب برفکی که پرتاب سنگ از سوی بازدیدکنندگان باغ‌وحش و استرس این گوزن عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم توکلی روز چهارشنبه ۲۵ فروردین گفت پرتاب سنگ بازدیدکنندگان موجب شده است که گوزن باردار خود را به فنس‌های محل نگهداری بکوبد و به علت شکستگی گردن تلف شود.

این رویداد روز ۱۸ فروردین‌ماه امسال رخ داده است و گوزن مزبور ماه‌های پایانی بارداری خود را طی می‌کرده و یک ماه دیگر فارغ می‌شده است.

پیش از این، برخی از رسانه‌های ایران دلیل مرگ این گوزن را تب برفکی عنوان کرده بودند اما مدیرکل دامپزشکی لرستان این موضوع را تکذیب کرد و گفت واکسیناسیون در باغ وحش خرم‌آباد به‌شکل مستمر انجام می‌شود.

مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل محیط‌ زیست لرستان می‌گوید با این اتفاق، این استان دو رأس گوزن زرد را از دست داد.

پیش از این الهام برنا، معاون محیط زیست لرستان در این‌باره پرسیده بود: «این گوزن در روزهای آخر بارداری خود به‌سر می‌برده چرا در شرایطی نگهداری شده که به آن استرس وارد شود.»

به‌گفته او دامپزشکی در این رابطه کوتاهی کرده و این گوزن باردار را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

معاون محیط زیست لرستان همچنین فضای باغ‌ وحش «کاسیت» خرم‌آباد را برای نگهداری گونه‌های حیوانی مناسب ندانست.

روز سه‌شنبه خبرگزاری تسنیم نوشت ۱۵۰ سال پيش گوزن زرد ايرانی در جنگل‌های استان لرستان زيست داشته اما نسل اين‌گونه به‌ مرور از بين رفته كه در راستای احياء اين‌ گونه در سال ۸۹ سه رأس گوزن زرد به استان لرستان منتقل شد اما نه‌ تنها افزايشی در شمار آن ايجاد نشد بلكه تاكنون دو رأس از اين گوزن‌ها در باغ‌وحش خرم‌آباد از بين رفته‌اند.

سال گذشته نیز یک گوزن زرد ايرانی در باغ‌وحش «کاسیت» خرم‌آباد به دليل مارگزيدگی تلف شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بی نام

    این باغ وحش باید خیلی زودتر ازینا تعطیل میشد با اون شرایط افتضاح نگهداری جانوران زبان بسته...هر کی رفته باشه خودش میفهمه چی دارم میگم!!

  • شهروند درجه سه

    شاید این گوزن که آبستن بوده زنای محصنه کرده باشد! بنابراین با فتوای مراجع عظام یا ولی امر مسلمین جهان سنگسار شده ! دشمن از این موضوع سؤاستفاده نکند و به نظام ضربه نزند ! آدمهای بی بصیرت هم فتنه نکنند !

  • nb

    فقط ادعا داریم، عقل و اندیشه و وجدان زااااارت

  • ستاره

    غم انگیز است.

  • Mehran

    خبر بسیار دردناکی است هم از جهت تلف شدن گوزنهای در اسارت ودردناک تر از آن وحشیگری و بی رحمی بسیاری از ما ایرانیان که نمود در اینگونه رفتار و کردار وحشیانه بسیاری ما ایرانیان دارد. آیا انتظار مدینه فاضله ای با وجود این همه هموطنان نیمه وحشی و اوباش داریم؟؟؟