ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله راستگرایان افراطی به اجرای نمایشی در وین

راستگرایان افراطی در وین، پایتخت اتریش شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ آوریل / ۲۶ فروردین به اجرای نمایشنامه‌ای اثر الفریده یلینک، برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۰۴، حمله کردند.

راستگرایان افراطی در وین، پایتخت اتریش، شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ آوریل / ۲۶ فروردین به اجرای نمایشنامه‌ای اثر الفریده یلینک، برنده جایزه نوبل ادبیات، حمله کردند.

اجرای نمایش «دست‌پروردگان»، اثر الفریده یلینک، برنده جایزه نوبل ادبیات

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این نمایشنامه «دست‌پروردگان» نام داشت و داستان آن به پناهجویان و انتقاد از سیاست‌های پناهندگی مربوط بود.

پلیس اتریش روز جمعه ۱۵ آوریل / ۲۷ فروردین اعلام کرد، مهاجمان که تعداد آن‌ها ۳۰ تا ۴۰ نفر بود در مقابل ۷۰۰ تماشاگر تئاتر در سالن آودیماکسِ دانشگاه وین به روی صحنه رفتند و با اسپری رنگ پاشیدند و برگه‌هایی با شعار «چندفرهنگی مرده است» را به میان تماشاگران پخش کردند. این اقدام در سالن نمایش کشمکش و تنش ایجاد کرد.

نمایشنامه «دست‌پروردگان» توسط پناهجویان، آوارگان و بازیگران اجرا می‌شد.

هنگامی که پلیس به محل حادثه رسید مهاجمان از محل گریخته بودند با این حال چند فرد مظنون در این رابطه دستگیر شدند. تحت حمایت پلیس اجرای نمایش پایان یافت.

الفریده یلینک، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۴

الفریده یلینک، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فمینیست اتریشی است و نگاهی انتقادی به مسائل اجتماعی دارد. او افزون بر دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۴، تاکنون جوایز هاینریش بُل (۱۹۸۶)، گئورگ بوشنر (۱۹۹۸)، هاینریش هاینه (۲۰۰۲) و فرانتس کافکا (۲۰۰۴) را دریافت کرده است.

الفریده یلینک نمایشنامه «دست‌پروردگان» را در سال ۲۰۱۳ نوشت و در زمستان ۲۰۱۵ در سه پرده آن را به‌روز کرد. این نمایشنامه پیش از این در شهرهای هامبورگ و مانهایم آلمان و در ماه مارس ۲۰۱۵ در سالن بورگ‌ته‌آتر وین به اجرا گذاشته شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

در پی افزایش تعداد پناهجویان در اروپا نیروهای راستگرای افراطی در کشورهای اروپا نیز تقویت شده‌اند. تقریباً هفته‌ای نیست که گزارش‌هایی از حمله به اردوگاه‌های پناهجویی در این کشورها منتشر نشود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چی پناه جو و پناهنده ؟ چه حرف ها؟ کی گفته که اینها بشرند؟ اینها قرار بود برامون میوه و قهوه جعبه کنن و لباس برامون بدوزن. بشر یعنی اتریشی و اروپایی. آهای مردم مهمان دوست و توریست پرست جهان سوم بدانید و آگاه باشید خوشگل اتومبیل ها و کالاهای اروپایی را مصداق قضاوت خودتان قرار ندهید.