ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: آن كه می‌گوید قدرت نرم نمی‌خواهیم کوته‌بین است

رئیس جمهوری ایران قدرت سخت را به در دست داشتن شمشیر و قدرت نرم را به «کتاب و منطق و تدبیر» تشبیه کرد و گفت که نیروهای مسلح و دیپلماسی ایران «یک هدف واحد» را دنبال می‌کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، یكشنبه  ۲۹ فروردین در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مخالفان قدرت سخت را «ساده لوح» خواند و گفت: «آنكه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش كوته‌بینانه است».

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، روحانی در این مراسم اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را با دیپلمات‌های ایرانی در یک راستا دانست و گفت: «در واقع قدرت نرم و قدرت سخت و قدرت سرد و گرم ما در كنار هم هستند».

رئیس جمهوری ایران قدرت سخت را به در دست داشتن شمشیر و قدرت نرم را به «کتاب و منطق و تدبیر» تشبیه کرد و گفت که نیروهای مسلح و دیپلماسی ایران «یک هدف واحد» را دنبال می‌کنند و آن «امنیت ملی، اقتدار كشور و ثبات و توسعه در كشور» است.

روحانی پس از آغاز اجرای مفاد برجام چندین بار به لزوم ادامه سیاست مذاکره در راستای تنش‌زدایی با کشورهای همسایه و غرب سخن گفته است و از آن به عنوان برجام ۲ نام برده است.

در واکنش به این سخنان، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته است که صراحتاً با «برجام ۲» در معنای اصلاح‌طلبانه آن و نیز با «برجام ۳» به معنای رسیدن به توافقی برای حل تنش‌های منطقه‌ای مخالفت است و آن  را کوتاه آمدن از اصول جمهوری اسلامی و «کنار آمدن با آمریکا» اعلام کرد.

روحانی همچنین گفت: «دیپلمات‌ها در صحنه جهانی از حق و حقوق ملت ایران در داشتن توان دفاعی به خوبی دفاع كردند تا جایی كه حتی امروز دشمنان ما می‌گویند قدرت و توان نظامی و موشكی ایران ربطی به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد».

او گفت که مبنای مذاکرات برای ایران «حفظ و تقویت قدرت نظامی» بود.

«قدرت ایران علیه همسایگان نیست»

روحانی گفت به صراحت اعلام می‌کند كه قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران علیه همسایگان و كشورهای جهان اسلام نیست.

رئیس جمهوری ایران با بیان این که ایران در برابر تروریسم و صهیونیسم از دیگر کشورهای اسلامی دفاع خواهد کرد، اضافه کرد: «قدرت كشورهای اسلامی را قدرت خودمان می دانیم و قدرت‌مان را قدرت كشورهای اسلامی می دانیم».

روحانی در ادامه گفت: «به توطئه گران می‌گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی و شرقی ما است و نه علیه همسایگان شمالی و غربی ما قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی و به معنای بازدارندگی فعال است.

رئیس جمهوری ایران گفت که با این وجود اگر ایران تهدید شود، پاسخ تهدید را با تهدید خواهد داد و افزود: «اما منطق ما صلح، اخوت و برادری به ویژه با همسایگانمان و با جهان اسلام است».

روحانی روز گذشته در دیدار با احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه نیز بر دشمنی صهیونیسم علیه جهان اسلام تأکید کرد و «صهیونیسم و تروریسم» را اساسی‌ترین مشکل جهان اسلام خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زمانی

    "بازدارندگی فعال" چکار داره برای نمونه به پاسدار و اسلحه فرستادن به نیجریه؟