ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راز مهاجرت پروانه مونوآرک

پروانه «مونوآرک» هر سال بیش از چهار هزار کیلومتر مسافت طی می‌کند تا خود را از جنوب کانادا به مکزیک برساند. این پروانه مجهز به یک قطب‌نما در سطح سلولی است.

پروانه «مونوآرک» مشهورترین پروانه آمریکای شمالی است؛ چراکه این پروانه هر سال بیش از هشت هزار کیلومتر مسافت طی می‌کند تا خود را از جنوب کانادا به مکزیک برساند و این مسیر را بازگردد. این مهاجرت که در سه مرحله و سه نسل اتفاق می‌افتد، معمایی برای جانورشناسان متخصص این پروانه است.

اما اکنون پژوهشگران در دانشگاه واشنگتن و دانشگاه ماساچوست که بر سلول‌های این پروانه آزمایش می‌کنند، می‌گویند که این پروانه مجهز به یک قطب‌نما در سطح سلولی است. نتایج پژوهش تیمی در مورد قطب‌نمای پروانه «مونوآرک» روز ۲۶ آوریل در ژورنال علمی «سل ریپورت» منتشر خواهد شد و اکنون در وب‌سایت این ژورنال در دسترس است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نادر

    متاسفانه تیتر این مقاله گمراه کننده است. تحقیق انجام شده وسیله چگونگی مهاجرت پروانه مونارک را بررسی کرده نه دلیل مهاجرت را. این دو امر مختلف است که تیتر مقاله در امر خبر دقتت نکرده است. شاید تیتر " راز چگونگی مهاجرت پروانه مونارک" در این مورد رساتر عمل کند.