ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مرگ ناشی از حوادث شغلی در مازندران

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از افزایش ۱۹ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در این استان خبر داد.

علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از افزایش ۱۹ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در این استان خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین خبرگزاری فارس، عباسی شمار کارگرانی که در سال ۱۳۹۴ جان خود را بر اثر حوادث شغلی در استان مازندران از دست داده‌اند ۹۵ تن اعلام کرد. از بین این ۹۵ نفر، ۸۸ نفر ایرانی و هفت تن افغانستانی بوده‌اند.

بر پایه آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان مازندران، در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با ۱۴، آمل با ۱۳ و بابل با ۱۲ مورد مرگ، بیشترین مرگ ناشی از حوادث شغلی را داشته‌اند. شهرهای عباس‌آباد و فریدون‌کنار نیز هر کدام با یک مورد مرگ، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را در استان مازندران داشتند.

به‌گفته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران دلایل عمده مرگ افراد در حوادث شغلی این استان «سقوط از بلندی» و «برق‌‎گرفتگی» است.

عباسی گفت در سال گذشته ۵۳ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به‌دلیل سقوط از بلندی، ۱۸ مورد برق‌گرفتگی، ۱۵ مورد اصابت جسم سخت و ۹ مورد هم مربوط به سایر موارد بوده است.

او بیشترین حوادث ناشی از کار در مازندران را در بخش ساختمان اعلام کرد. به‌گفته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران ۴۷ درصد حوادث ناشی از کار در کشور مربوط به کارگران ساختمانی است.

میزان مرگ‌ومیر کارگران به علت پایین بودن سطح ایمنی محیط کار در تمام استان‌های کشور بالاست. سالانه نزدیک به ۱۰ هزار نفر در ایران بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.