ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در انفجار شدید کابل کشته و زخمی شدند

بر اثر یک انفجار شدید دود سیاهی بر فراز مرکز کابل به هوا برخاست و همه جا صدای آژیر به صدا در آمد. دست‌کم ۲۸ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند. طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته‌اند.

بر اثر یک انفجار شدید دود سیاهی بر فراز مرکز کابل به هوا برخاست و همه جا صدای آژیر به صدا در آمد. وزارت بهداشت افغانستان گفت در این انفجار دست‌کم ۲۸ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

انفجار بمب در کابل - ژانویه ۲۰۱۶

به‌گزارش آسوشیتدپرس، این انفجار صبح سه‌شنبه ۱۹ آوریل / ۳۱ فروردین در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع افغانستان و ساختمان‌های مهم نیروهای امنیتی صورت گرفت. سفارت آمریکا نیز از محل حادثه چندان دور نیست.

لحظاتی پس از انفجار صدای تیراندازی به‌گوش رسید.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان اسلامگرایان تندرو وابسته به گروه طالبان را عامل این انفجار دانست و آن را به‌شدت محکوم کرد.

بنا به گزارش وزارت کشور افغانستان این انفجار انتحاری بود و خودرو بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی سازمان اطلاعات منفجر شده است. یک یا دو مهاجم دیگر نیز در درگیری با مأموران مقاومت کرده‌اند. منطقه انفجار توسط پلیس محاصره شد.

سفارت آمریکا اعلام کرد که در این انفجار آسیبی به ساختمان آن وارد نشده است.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

وضعیت امنیت افغانستان در ماه‌های گذشته بدتر شده است. یک هفته پیش نیروهای طالبان از آغاز حملات بهاری خود خبر دادند.

طالبان از زمان خروج نیروهای رزمی بین‌المللی در پایان سال ۲۰۱۴ فعالیت‌های خود را شدت بخشیده‌اند و از زمان اشغال نظامی افغانستان توسط آمریکا در سال ۲۰۰۱ تاکنون در فعالترین مرحله خود به‌سر می‌برند.

بر اساس برآوردهای ناتو گروه طالبان تنها شش درصد افغانستان را تحت کنترل خود دارد اما ممکن است یک سوم خاک افغانستان به دست این گروه بیفتد. دولت افغانستان حداکثر بر ۷۰ درصد کشور خود تسلط کامل دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.