ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع موفقیت‌آمیز بازنشستگان کارخانه‌های فولاد ایران

شماری از بازنشستگان صنعت فولاد ایران به دلیل پرداخت‌نشدن حقوقشان مقابل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. در پی این اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که مشکل پرداخت حقوق به بازنشستگان فولاد حل شد.

شماری از بازنشستگان صنعت فولاد ایران به دلیل پرداخت‌نشدن حقوقشان مقابل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. در پی این اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که مشکل پرداخت حقوق به بازنشستگان فولاد حل شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) شامگاه سه‌شنبه ۳۱ فروردین گزارش داد که این تجمع عصر روز سه‌شنبه برگزار شده و تجمع‌کنندگان که بازنشستگان کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، مس کرمان و فولاد اصفهان بودند، خواهان پرداخت مطالباتشان شده‌اند.

یکی از تجمع‌کنندگان که نامی از او برده نشده، گفت: «از روز شنبه هفته جاری به همراه حدود دو هزار بازنشسته صنعت فولاد مقابل مجلس اجتماع کردیم که خوشبختانه نمایندگان مجلس به مطالبات ما اهمیت داده و در جلسه روز سه‌شنبه، ۱۸ هزار میلیارد ریال برای پرداخت حقوق بازنشسگان این صنایع در نظر گرفتند. »

در پی این تجمع علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که مشکل پرداخت حقوق به کارگران بازنشسته فولاد برطرف شد.

او شامگاه سه‌شنبه گفت: «با تلاش های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی توانستیم حقوق سال ۹۵ کارگران بازنشسته فولاد را از جدول ۱۸ به بودجه عمومی تغییر دهیم.»

به‌گفته ربیعی همچنین قرار شد ۵۰ درصد منابع حاصل از حق مالکانه معادن به صندوق فولاد برسد.

یکی از کارگران بازنشسته صندوق بازنشستگی فولاد نیز گفت حقوق معوقه اسفندماه ۱۳۹۴ تا یک هفته دیگر به حساب کارگران واریز می‌شود و اعتبار دفترچه های درمانی آنان مانند گذشته ادامه می یابد.

شماری از بازنشستگان صنعت فولاد که در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و پاداش بازنشستگی‌شان، روز شنبه ۲۷ فروردین مقابل مجلس تجمع کرده بودند، اعلام کردند که «۸۵ هزار بازنشسته صندوق فولاد دو ماه معوقات مزدی دارند و صندوق بازنشستگی فولاد توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارد و این صندوق در حال ورشکستگی است.»

نمایندگان مجلس ایران روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور تصویب کردند که به‌منظور پرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت باید ۱۸ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی را به این صندوق واریز کند تا حقوق بازنشستگان پرداخت شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    حیف شد ! بفرموده آیت اله جنتی ادام اله عمره، کاش چند تا را میگرفتند اعدام می کردند کارها درست می شد !