ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نازک افشار، زندانی سیاسی در هنگام بازجویی بیهوش شد»

گفته می‌شود که نازک افشار، کارمند وزارت خارجه فرانسه در پاریس که در بازگشت به ایران بازداشت شده است، در زندان ساعت‌ها زیر بازجویی قرار می‌گیرد و مأموران با این‌که او حالش خراب می‌شود همچنان به بازجویی‌ها ادامه می‌دهند.

عباس بختیاری، مدیر مرکز فرهنگی پویا در فرانسه گفت که نازک افشار هفته گذشته دوباره مورد بازجویی قرار گرفته و در حین بازجویی «بار‌ها بیهوش شده است.»

بختیاری به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت خانم افشار هفته گذشته از بند زنان زندان اوین به بند دو- الف منتقل شده است. این بند در اختیار سازمان اطلاعات سپاه پاسداران قرار دارد.

بختیاری می‌گوید نازک افشار از روز ۲۵ فروردین به سلول انفرادی منتقل شده و هر روز مورد بازجویی‌های چند ساعته قرار می‌گیرد اما بازجویان به جای انتقال او به بیمارستان پس از هوش آمدن مجدداً به کار بازجویی خود ادامه داده‌اند.

به‌گفته بختیاری، نازک افشار روز ۲۷ فرودین‌ماه مجددا به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

نازک افشار، کارمند فعلی وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس و کارمند پیشین بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران که دارای تابعیت دوگانه ایرانی - فرانسوی است، روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ در هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه «امام خمینی» تهران بازداشت شد.

او برای عیادت از مادر بیمارش از فرانسه به تهران آمده بود که بازداشت شد.

چند روز پس از بازداشت، قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، آزادی نازک افشار را منوط به سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی کرد اما با وجود سپردن وثیقه، تاکنون او آزاد نشده است.

نازک افشار پیش از این در جریان اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بازداشت شد. در آن زمان به گفته خانواده خانم افشار اتهام او «اغتشاشگری و ایجاد شبکه و پناه دادن به اغتشاشگران در بخش فرهنگی سفارت فرانسه» اعلام شده بود.

افشار در یکی از دادگاه‌های دسته‌جمعی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز حاضر شد. اما برای او کیفرخواست قرائت نشد و حکمی نیز برای او صادر نشد.

او پس از آزادی از زندان ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.