ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدریس کتاب درسی «شناخت محیط زیست» در تمام مقاطع تحصیلی ایران

مطالبی از قبیل تعداد گونه‌های گیاهی و جنگلی، شناخت تالاب‌ها، مصرف منابع طبیعی، نقش انسان در برابر طبیعت و همچنین نقش سازمان محیط زیست از جمله فصول کتاب‌ های درسی محیط زیست خواهد بود.

مهناز مظاهری، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص دو واحد درسی «شناخت محیط زیست» برای دانشجویان خبر داد.

به گفته این مقام ارشد سازمان حفاظت محیط زیست، مطالبی از قبیل تعداد گونه‌های گیاهی و جنگلی، شناخت تالاب‌ها، مصرف منابع طبیعی، نقش انسان در برابر طبیعت و همچنین نقش سازمان محیط زیست از جمله فصول کتاب‌ های درسی محیط زیست خواهد بود.

مهناز مظاهری در کنفرانس ملی حفاظت محیط زیست گفت: «سازمان حفاظت محیط زیست با دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌است تا مربیان مهدکودک آموزش محیط زیستی ببینند و از این طریق محیط زیست وارد مهدکودک‌ها شود.»

کتاب شناخت محیط زیست قرار است جزو دروس عمومی کلیه دانشجویان قرار گیرد و اکنون سرفصل‌ها و برخی مطالب این کتاب درحال تهیه است.

پیشتر نیز سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب درس «انسان و محیط زیست» برای دانش آموزان پایه یازدهم خبر داده بود.

سازمان حفاظت محیط زیست، هدف از تهیه این کتاب را فراهم آوردن فرصتی برای دانش‌آموزان دبیرستانی به منظور دریافت منسجم و نظام‌مند آموزش‌های محیط زیستی عنوان کرده است.

محمود امانی طهرانی، مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری درباره این کتاب به خبرگزاری ایسنا گفت: با توجه به اینکه کتاب در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ برای تدریس آماده و عرضه خواهد شد، فرصتی یک ساله برای تدوین و نگارش محتوای مناسب کتاب وجود دارد که باید از آن بهره برد.

قرار است تدوین و تهیه مطالب کتاب «انسان و محیط زیست» با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش حاصل شود. در ضمن پس از تنظیم و تدوین هر فصل نیز کارگاهی برای آموزش همزمان و رفع نواقص برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    خوب است ، بسیار خوب . کاش زودتر این کار میشد. ولی : مقاطع ، نواقص ، منسجم ! مقاطع تحصیلی ! مقاطع یعنی چه ؟!