ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار هلند به ترکیه در مورد دخالت در حق آزادی بیان

کنسولگری ترکیه در روتردام با ارسال ایمیلی به انجمن‌ها و سازمان‌های ترک در هلند از آن‌ها خواسته بود تا هرگونه توهینی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را فوراً گزارش دهند. دولت هلند این اقدام را دخالت ترکیه در حق آزادی بیان در کشورش دانست.

دولت هلند به‌شکل رسمی نسبت به دخالت ترکیه در حق آزادی بیان در کشورش اعتراض کرد.

برت کوندرس، وزیر امور خارجه هلند

این هشدار از آن جهت صادر شد که کنسولگری ترکیه در روتردام با ارسال ایمیلی به انجمن‌ها و سازمان‌های ترک در هلند از آن‌ها خواسته بود تا هرگونه توهینی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را فوراً گزارش دهند.

برت کوندرس، وزیر امور خارجه هلند جمعه ۲۲ آوریل / ۳ اردیبهشت در این‌باره گفت از آزادی بیان باید محافظت کرد. او افزود در مورد مسائلی چون توهین تدابیر قضائی در هلند وجود دارد.

کنسولگری ترکیه خبر ارسال ایمیل به انجمن‌های ترک در هلند را یک «سوء تفاهم» خواند و گفت تماس گرفته‌شده توسط یک کارمند صورت گرفته و بد تعبیر شده بود.

رجب طیب اردوغان به‌تازگی علیه یان بومرمان، مجری و طنزپرداز شبکه تلویزیونی ZDF (نئو) آلمان، شخصاً شکایت کرد. بومرمن در برنامه تلویزیونی خود در تاریخ ۳۱ مارس / ۱۲ فروردین شعری طنزآمیز و انتقادی از «ریاکاری‌های» رجب طیب اردوغان خواند و القاب تندی به او نسبت داد و همین موجب شد تا اردوغان از او شکایت کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با اعلام این‌که دولت در این مورد دخالتی نخواهد کرد و دستگاه قضائی به آن خواهد پرداخت، راه را برای محاکمه بومرمن هموار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    چرا توهین میکنید به این فاسد افتصادی و این دیکتاتور خونخوار ؟ بگذارید با خیال راحت به دزدیها و کشتار کردهای بی گناه و محدود کردن آزادیهای ملت ترکیه با احکام من در آوردی اسلام محمد کذاب ، ادامه دهد .