ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر ایران در کابل: قرار نیست متهم قتل ستایش به دلیل سن کم تبرئه شود

سفیر ایران در افغانستان حکم نوجوان متهم به قتل ستایش قریشی را «بسته به گزارش پزشکی قانونی» دانست و گفت نباید این پرونده را «ایرانی و افغانستانی کنیم».

محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان از رسیدگی «خارج از نوبت» پرونده قتل ستایش قریشی، دختر افغانستانی ساکن ایران خبر داد و گفت: «فرقی نمی‌کند که چه کسی، با چه هویتی، چه تابعیتی و جنسی مرتکب شده است، در هر صورت جنایت محکوم است.»

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرامی شنبه ۴ اردیبهشت درباره تحویل دادن نوجوانی که مرتکب به قتل ستایش قریشی شده به مرکز تربیت و اصلاح گفت: «این بدین معنی نیست که او قرار است از مجازات تبرئه شود».

یک‌شنبه، ۲۲ فروردین ستایش قریشی، دختر شش ساله افغانستانی ساکن خیرآباد ورامین، که برای خرید از خانه خارج شده بود به خانه برنگشت و مشخص شد که پسر ۱۷ ساله همسایه او را به قتل رسانده و تلاش کرده جنازه او را با اسید از بین ببرد.

نوجوان عامل قتل به کانون اصلاح و تربیت تحویل داده شد.

سفیر ایران در افغانستان حکم نوجوان متهم به قتل ستایش قریشی را «بسته به گزارش پزشکی قانونی» دانست و گفت: «ما بر اساس آنچه در رسانه‌ها آمده، با سه موضوع مواجه هستیم که باید آنها را پزشکی قانونی ثابت کند، یک تجاوز به عنف، دو قتل و سه آسیب رساندن به بدن مقتول. هر کدام از این موضوعات بر اساس قوانین اسلامی و قوانین موجود در جمهوری اسلامی ایران یک جرم محسوب می شود».

بهرامی گفت که بر اساس ماده ۳ قانون مجازات اسلامی این وظیفه سیستم قضایی ایران است که با هر جرمی که در حوزه حاکمیتی ایران اتفاق بیفتد، برخورد کند و اضافه کرد که نباید این پرونده را «ایرانی و افغانستانی کنیم».

این حادثه بحث‌های گسترده‌ای را درباره تجاوز و نحوه برخورد با مهاجران در ایران در پی داشت.

از آنجا که رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت، در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد، یکی از نگرانی‌های فعالان حقوق کودک و حقوق بشر، صدور و اجرای حکم اعدام برای متهم این پرونده است که بر اساس قوانین بین‌المللی، کودک به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.