ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی فعالان مدنی از وضعیت امیر امیرقلی زندانی سیاسی در ایران

امضاکنندگان نامه نسبت به عواقب بی‌توجهی به اعتصاب غذای امیر امیرقلی هشدار دادند و خواهان توجه بیشتر رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر به وضعیت این زندانی سیاسی هستند.

بیش از ۱۴۰ تن از فعالان مدنی با انتشار نامه‌ای از وضعیت امیر امیرقلی، زندانی سیاسی در ایران ابراز نگرانی کردند. آن‌ها می‌گویند خواهان آزادی این زندانی سیاسی هستند.

خبرگزاری هرانا یکشنبه پنجم اردیبهشت  گزارش داد که در نامه این فعالان آمده که امیر امیرقلی به بند هشت زندان اوین که «بد‌ترین» بند زندان اوین است، منتقل شده است و امضاکنندگان نامه این بند را «تبعیدگاه جدید» زندانیان سیاسی توصیف کرده‌اند.

امیرقلی که از تاریخ ۲۱ فروردین به علت «نامناسب بودن شرایط بهداشتی» و «در خطر بودن سلامتش» دست به اعتصاب غذا زده است، پیش‌تر نیز بار‌ها درخواست کرده بود که بر اساس اصل تفکیک جرائم از این بند به بند زندانیان سیاسی منتقل شود اما مسئولان زندان تاکنون در این باره اقدامی انجام نداده‌اند.

فعالان مدنی می‌گویند که «مسئولان امنیتی و قضایی ایران مسئول حفظ جان و سلامت زندانیان هستند و عواقب هرگونه آسیبی به این زندانی سیاسی بر عهده مسئولان دادستانی و سازمان زندان‌ها است».

امضاکنندگان نامه همچنین نسبت به عواقب بی‌توجهی به اعتصاب غذای امیر امیرقلی هشدار دادند و خواهان توجه بیشتر رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر به وضعیت این زندانی سیاسی تا آزادی بی‌قید و شرط او هستند.

امیر امیرقلی در ۹ آذر ۱۳۹۳ بازداشت شد و ۵۶ روز در سلول انفرادی بند «دو– الف» زندان اوین که زیر نظر سازمان اطلاعات سپاه است، زندانی بود. او پس از آن به بند هشت زندان عمومی منتقل شد که تاکنون در‌ آن‌جا به‌سر می‌برد.

امیرقلی در دی‌ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۲۱ سال حبس تعزیری به اتهامات «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.