ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نازک افشار از زندان اوین آزاد شد

نازک افشار، کارمند وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس که در ایران به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود از زندان آزاد شد اما هنوز معلوم نیست که آزادی او موقت است یا دائمی.

نازک افشار، زندانی سیاسی که در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، از زندان آزاد شد.

نازک افشار، کارمند وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس

خبرگزاری میزان شامگاه یکشنبه پنجم اردیبهشت گزارش داد که این زندانی سیاسی روز یکشنبه آزاد شده اما توضیح نداده که او به طور موقت از زندان آزاد شده است یا دائم.

در همین حال سایت کلمه نیز گزارش داد که نازک افشار با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.

این زندانی سیاسی چند ساعت پس از این‌که اعلام شد در دادگاه به شش سال حبس تعزیری محکوم شده، از زندان آزاد شده است. هنوز مشخص نیست که او به چه اتهامی به این مدت حبس محکوم شده است.

هفته گذشته عباس بختیاری، مدیر مرکز فرهنگی پویا در فرانسه به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود که نازک افشار در حین بازجویی‌ها «بار‌ها بیهوش شده» و دو روز به سلول انفرادی منتقل شده بود.

نازک افشار، کارمند فعلی وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس و کارمند پیشین بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران که دارای تابعیت دوگانه ایرانی – فرانسوی است، روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ در هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه «امام خمینی» تهران بازداشت شد.

او برای عیادت از مادر بیمارش از فرانسه به تهران آمده بود که بازداشت شد.

نازک افشار پیش از این در جریان اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بازداشت شد. در آن زمان به‌گفته خانواده خانم افشار اتهام او «اغتشاشگری و ایجاد شبکه و پناه دادن به اغتشاشگران در بخش فرهنگی سفارت فرانسه» اعلام شده بود.

افشار در یکی از دادگاه‌های دسته‌جمعی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز حاضر شد. اما برای او کیفرخواست قرائت نشد و حکمی نیز برای او صادر نشد. او پس از آزادی از زندان ایران را به مقصد فرانسه ترک کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.