ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش سالانه ۱۰ درصدی مبتلایان به ایدز در ایران

وزیر بهداشت ایران می‌گوید در گذشته عامل اصلی ایدز در ایران استفاده از مواد مخدر تزریقی بود اما امروز عامل اصلی انتقال این ویروس «ارتباطات جنسی و ارتباطات پُرخطر جنسی» است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید که سالانه در کشور ۱۰ درصد به شمار بیماران مبتلا به ایدز افزوده می‌شود.

هاشمی امروز دوشنبه ششم اردیبهشت به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت که در گذشته عامل اصلی ایدز در ایران استفاده از مواد مخدر تزریقی بود اما امروز عامل اصلی انتقال این ویروس «ارتباطات جنسی و ارتباطات پُرخطر جنسی» است و مصرف شیشه و مواد مخدر صنعتی نیز به گسترش این بیماری دامن زده است.

به‌گفته وزیر بهداشت، یكی از علل گسترش این بیماری در كشور «پنهان‌كاری درباره آن و نگفتن واقعیت‌های این بیماری به مردم است.»

هاشمی می‌گوید هر چه آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیشتر شده، رشد انتقال ویروس ایدز هم به همان نسبت افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، از ابتدای ظهور بیماری ایدز در ایران در سال ۱۳۶۵ تاكنون ۳۱ هزار نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده‌اند و برآورد می‌شود ۱۰۰ هزار تن دیگر نیز به این بیماری مبتلا هستند که هنوز شناسایی نشده‌اند. از بین کل مبتلایان به این بیماری در ایران حدود هفت هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

استان‌ البرز و شهر کرج، بیشترین مبتلایان به ایدز در ایران را دارند.

ایدز نوعی بیماری است كه توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) در دستگاه ایمنی انسان ایجاد می‌شود.

ویروس عامل بیماری ایدز از طریق سوزن و سرنگ مشترک، خونِ آلوده، رابطه جنسی غیر ایمن و «مادر مبتلا» به جنین منتقل می‌شود. این ویروس پس از ورود به بدن ممكن است تا سال‌ها هیچ علامتی را در فرد ایجاد نكند و فرد سال‌ها به‌عنوان یك فرد سالم اما بیمار ناشناخته می‌تواند این عفونت ویروسی را به دیگران منتقل كند.

ایدز به معنی نشانگان نقص ایمنی اكتسابی است. این بیماری حاصل تكثیر ویروسی به نام هیو در بدن است كه باعث تخریب دستگاه ایمنی انسان می‌شود كه خود زمینه‌ساز بروز عفونت‌هایی می‌گردد و در نهایت پیشرفت این عفونت‌ها منجر به مرگ بیمار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.