ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتنا فرقدانی به‌زودی از زندان آزاد خواهد شد

دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی آتنا فرقدانی را نقض کرد و محکومیت او را از ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری به ۱۸ ماه حبس کاهش داد. بدین ترتیب با احتساب مدت بازداشت، محکومیت این هنرمند زندانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری پایان یافته و او از زندان اوین آزاد خواهد شد.

دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی آتنا فرقدانی را نقض کرد و محکومیت او را از ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری به ۱۸ ماه حبس کاهش داد. بدین ترتیب با احتساب مدت بازداشت، محکومیت این هنرمند زندانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری پایان یافته و او از زندان اوین آزاد خواهد شد.

محکومیت آتنا فرقدانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری پایان یافته و او از زندان اوین آزاد خواهد شد.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد مقیمی وکیل آتنا فرقدانی در این‌باره گفت: «برابر حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر، موکلم از اتهام "اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور" تبرئه و سه سال حبس وی نیز به اتهام "توهین به مقام معظم رهبری"، به مدت چهار سال تعلیق شد.»

محمد مقیمی افزود محکومیت ۹ ماه حبس موکلش به اتهام‌های «توهین به ریاست جمهور فعلی، توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و توهین به مأموران بند دو- الف زندان اوین» به جزای نقدی تبدیل شد و در مورد اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» نیز محکومیت ۱۸ ماه حبس او در دادگاه بدوی عیناً تایید شده است.

این وکیل دادگستری همچنین گفت: «با توجه به این‌که محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم بانو آتنا فرقدانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۵ پایان می‌یابد، به زودی شاهد آزادی ایشان خواهیم بود.»

آتنا فرقدانی، فعال حقوق کودکان کار، وب‌نگار و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه الزهرا، برای نخستین بار در تاریخ دوم شهریورماه ۱۳۹۳ بازداشت و به بند دو – الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل و در ۱۱ آبان‌ماه همان سال با قرار وثیقه تا زمان حکم دادگاه آزاد شد. او پس از ‌آزادی در تاریخ پنج دی‌ماه گفت‌وگویی با سایت جرس درباره وضعیتش در دوران بازداشت و بازجویی‌هایش داشت. همچنین ویدئویی از خود منتشر کرد که در آن از رفتارهای نامناسب مأموران زن زندان اوین می‌گفت.

فرقدانی پس از آن در تاریخ ۲۰ دی‌ماه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار و بازداشت شد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در آخرین گزارش خود به موضوع حبس و پرونده جدید خانم فرقدانی پرداخته و از این‌که مسئولان قضایی این زندانی عقیدتی را مجبور به انجام «تست بکارت» در رابطه با اتهامی جدید کرده اند انتقاد کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.