ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کشته شدن بیش از ۸۰۰ عضو القاعده در یمن»

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که در عملیات مشترک ارتش یمن و ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی، شهر ساحلی مکلا در یمن، مقر اصلی نیروهای القاعده، بازپس گرفته شد. در این حمله صدها جنگجوی القاعده کشته شدند.

شهر ساحلی مکلا در جنوب یمن به‌عنوان دژ القاعده، شاخه شبه‌جزیره عربی در این کشور به‌شمار می‌رود. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی می‌گوید ارتش یمن و نیروهای ائتلاف عربی به‌رهبری سعودی‌ها در یک حمله مشترک موفق شده‌اند که این شهر را از دست القاعده خارج کنند. به‌گفته این خبرگزاری، در این حمله ۸۰۰ نفر از نیروهای القاعده کشته شدند.

بنا به این گزارش ارتش یمن با حمایت حملات هوایی ائتلاف عربی ۲۰۰ هزار نفر ساکن مکلا را از دست القاعده آزاد کردند. در این حمله همچنین گروهی از تروریست‌های القاعده گریختند.

القاعده، شاخه شبه‌جزیره عربستان (AQAP)، حضرموت، بزرگترین استان یمن را از یک سال پیش تقریباً به‌شکل کامل تحت کنترل خود در آورد. در مکلا نیروهای القاعده از جمله کنترل بندر و یک پایانه نفتی مهم را در دست داشتند.

شاهدان عینی گزارش داده بودند که القاعده در مکلا یک حکومت اسلامی با قوانین سخت‌گیرانه اسلامی و با پاسداران عفت عمومی و دادگاه اسلامی برپا کرده بودند.

شاخه شبه‌جزیره عربستان القاعده خطرناک‌ترین و قوی‌ترین شبکه تروریستی القاعده محسوب می‌شود. این گروه مسئولیت چندین عملیات تروریستی در آمریکا و همچنین حمله تروریستی به دفتر مجله طنز شارلی ابدو در پاریس را بر عهده گرفته است.

این نیروها از جنگ یمن بین شیعیان حوثی و نیروهای دولتی استفاده کرده و در ماه‌های گذشته سرزمین‌های وسیعی از این کشور را به تصرف خود در آورده بود. ایران از شیعیان حوثی حمایت می‌کند و عربستان سعودی از نیروهای دولتی.

ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی از ماه مارس ۲۰۱۵ حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرده است.

سازمان جهانی بهداشت پنج هفته پیش اعلام کرد که  از زمان آغاز مناقشه در یمن تاکنون بیش از ۶۲۰۰ تن کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افشین

    به قول معروف , چاقو دسته اش را نمیبرد و عربستان نه توان کشتن ۸۰۰ نفر از القاعده را دارد و نه اصلا راضی به چنین کاری میشه , عربستان و شرکا تا همین چند ماه پیش در کنار القاعده در شهر عدن در صلح و صفا زندگی میکردند و القاعده رسما پرچمش را برفراز ساختمانهای تحت کنترلش به اهتزاز در آورده بود , حالا چطور میشه ادعای العربیه را باور کرد که نیروهای عربستان همرزمان چند ماه پیش شان را بمباران کردهاند و بیشتر از ۸۰۰ نفر از آنها را کشته اند ؟ اینها همه دروغهایی است که عربستان برای انحراف افکار عمومی از برملا شدن حمایت اش از وحشیان داعش و القاعده میگوید. پنج شش سال پیش که آمریکاییها در کنار عمر الصالح رییس جمهور سابق یمن (متحد هوتیها ) و ارتش یمن با القاعده میجنگیدند , نتوانستند ۸۰۰ نفر از تروریستهای القاعده را بکشند , حالا چجوری عربستانی که جرات جنگ زمینی ندارد توانسته ظرف یکی دو ماه و از طریق حمله هوایی ۸۰۰ نفر از تروریستهای القاعده را بکشد . عربستان اگر راست میگه سند رو کند و فیلمی از کشته شده ها نشان بدهد. از همان فیلمهایی که از کشته شده های سوریه و یمن نشان میداد و میگفت اسد و هوتیها اینها را کشتند. ضمنا کدام ارتش یمن ؟ آنهایی که زیر امر الصالح با عربستان میجنگند یا انهای گروهی که در کنار رییس جمهور سابق و فراری با هوتیها و الصالح میجنگند ؟

  • ایرانی

    جالبه اسناد CIA نشان از همکاری عربستان با القاعده را می دهد اینها می گویند با القاعده می جنگیم در سوریه ایران نقش منفی است چون از نیروهای دولت قانونی حمایت می کند در یمن هم بده است چون از کسانی حمایت می کند که اگر آمریکا می خواست بهشون می گفتند اپوزسیون یا مخالفین میانه رو یا هر چیز دیگر به حوثی ها کودتاگر هم می گویند اما این اصطلاح را با السیسی دیکتاتور منصوب شده توسط عربستان بکار نمی برند اگر ایران و نیورهای دولتی صدها داهشی را بکشد اعلام نمی کنند ولی اگر تلوزیون حکومتی العربیه ادعا کند که ما چند صدتا از القاعده را کشتیم در همه خبرگزاری ها اعلام می شود از فارسی زبان تا انگلیسی زبان مسئله یازده سپتامبر و محدودیت ویزا و دومیلیارد دلار را هم اضافه کنید شما جای مخاطب باشیدچه فکری می کنید؟